Zivs pūst no galvas, tas no šī ierēdņa uzskatiem ir man skadri redzams (citēju): “Par birokrātijas samazināšanas procentiem - 10% vai cik - būs jāvērtē. Mēs jau visu laiku mazinām - notiek gan telpu optimizācija, gan darba efektivizācija - tie resursi visu laiku tiek mazināti. Tiek taupīta gan elektroenerģija, gan siltums, gan telpu apjoms. Ja ar to būs par maz, lai nodrošinātu valsts vajadzības un nepieciešamību palielināt aizsardzības izdevumus, nonāksim līdz kadru samazināšanai.“ (citāta beigas).
Citiem vārdiem - ja nu sāksies karš, vai tikai tad sāksim samazināt birokrātu skaitu, vai tā man būtu jāsaprot šī valsts galvenā birokrāta uzskats?
Galvenā valsts pārvaldes problēma ir tā, ka tur ir saradies par daudz muldētāju ar lielām algām. Visvisādi PR speciālisti, komunikācijas nodaļas, attīstības aģentūras u.t.t. Tie kas dara reālo darbu ir mazākumā un arī saņem mazākās algas.
Galvenā valsts (visu valstu) pārvaldes problēma ir bailes. Bailes no atbildības.
Tas ir tāpēc, ka cilvēki ir atmetuši Dievu un iedomājas sevi esam visvarenus. Izejot no šī principa katra un ikviena negadījuma gadījumā tiek obligāti meklēts vainīgais. Par cik neviens negrib būt vainīgais, tiek mēģināts šo atbildību izšķīdināt pēc iespējas lielākā indivīdu skaitā. Tā lai neviens vairs nevarētu ne saprast, kuru tad šoreiz izvēlēties par grēkāzi.
Jā, piekrītu visam, kas teikts, pieejamība jāpaliena, bet, es, kā tas ļaunais birokrāts, gribētu pievērst uzmanību arī faktam - ka nav pieļaujam situācija,kad cilvēks no ielas iegāžas iestādē un sagaida tūlītēju atbildi. Tas ir identiski kā aiziet pie ārsta un pieprasīt tūlītēju diagnozi, bez asinsanalīzēm un izmeklējuma. Diemžēl cilvēki joprojām sagaida, ka iegāzīsies pie manis kabinetā un es metīšu visus savus ikdienas darbus pie malas, lai viņam pakalpotu.Sagaida, ka zināšu atbildes uz jebkuru viņa uzdoto jautājumu utt. So, jā, piekrītu, sasniedzamībai ir jābūt, bet sabiedrībai ir jāplāno šīs vizītes pie birokrātiem, iespējams savi jautājumi jāiesūta jau iepriekš, lai tad varam risināt konstruktīvu sarunu.
Respekts par godīgumu, atzīstot sevi par birokrātu. Bet vai Jums neliekas, ka Jūsu atbilde “Savi jautājumi jāiesūta jau iepriekš, lai tad varam risināt konstruktīvu sarunu” norāda uz to, ka problēma esiet Jūs pati?
Kāda ziņā problēma esmu es? Tajā, ka atzīstu, ka neesmu Dievs un nezinu atbildi uz jebkuru jautājumu, kuru cilvēks man varētu uzdot? Vai nav tikai cieņas jautājums, gan pret manu, gan klienta laiku, zināt, par ko būs saruna, un attiecīgi tai sagatavoties?
un galu galā, uzsvars bija uz - iespējams jāiesūta savi jautājumi, nevis tas jādara obligāti. Bet, manuprāt, tas būtu tikai efektīvāk. Jo, atkal, runājot atklāti par ļauno birokrātu ikdienu, mēs neesam visziņi, un diemžēl, itin bieži, kad cilvēki "uzrodas" iepriekš pat nepiesakot savu vizīti, nākas viņiem teikt, ka noskaidrosim informāciju un sazināsimies. Līdz ar to, cilvēks, reizēm pat ir mērojis 2h ilgu ceļu līdz iestādei, ar saviem jautājumiem, uz kuriem viņam uzreiz nevaram atbildēt, jo tie bieži mēdz būt ļoti, ļoti specifiski.
Kārtējā pseido aktivitāte!
Tēma , par kuru varētu runāt dienām ilgi, bet , redzot, cik masveidīgi tas tiek darīts, rodas liela vēlēšanās lietas būtību izpaust vienā teikumā:
"Paņemsim rokā Bībeli un izlasīsim, kas rakstīts 1. Samuēla grāmatas 8. nodaļā!"
Piekrītu Zintai. Cilvēkiem ir iespēja iesniegumus iesniegt elektroniski vai pa pastu, visa info pieejama mājaslapā, iestādes darbinieki smalki visu izskaidro pa telefonu. Nē, vienalga vajag klātienē, tā būšot drošāk. Jā, var saprast. Bet tad, lūdzu, arī pašam vajag sagatavoties. Nevis atnākt un, iesniegumu pildot, nezināt savu telefona nr. vai e-pastu, zvanīt radiniekam un prasīt, un vispār nezināt, kas pašam vajadzīgs, censties papļāpāt par dzīvi vai nolamāt valdību, rezultātā tāds viens apmeklētājs aizņem stundu darbinieka laika, kurš pa to laiku varētu izskatīt piecus vai septiņus korekti noformētus iesniegumus. Bet tos tad viņš apstrādā pēc darba laika, jo darbs jāpadara, termiņi spiež.
Ja iestādē ir noteikts iedzīvotāju pieņemšanas laiks, tad būtu nekorekti pārmest, ka: "cilvēks no ielas iegāžas iestādē".
Nu bet, vajag pārmesties uz pētījumiem. Tur neviens netraucē, ne klātienē ne neklātienē. Sliktākā gadījumā paņem kādu vecu pētījumu un pārraksta par jaunu, labākā vispār pieliem pie darba MI. Tāpat taču tos pētījumus neviens nelasa, kaut gan kādi pēc nosaukuma jau vien un par kādiem miljoniem interesanti pētījumi tik nav bijuši.
Galvenais jautājums tomēr ir, kā darbu klātienē varēs veikt tie, kas "strādā" 10 padomēs vai valdēs, jo diennaktī ir tikai 24 stundas.
Beidzot beigsies "haļava" izmetīs ārā no komforta zonas, pietiek braukt uz tā covid rēķina, piesauciet vel otro pasaules karu, jūs nidētaji, nepatikt ejat prom no darba, telpas, izdevumi, kas to apmaksās, nodokļu maksātāji jūsu ērtībām. Aprejiet mani tagad.
Vēlreiz apstiprinās , ka valsts pārvaldē jānotiek darbinieku skaita samazināšanas, jānoņem nelietderīgais birokrātiskais slogs,darbs arī likumdevējam, pārskatīt nevadzīgos MK noteikumus, nevis tikai ražot jaunus.