4.lapa
Rīgas Doma vēsturiskajā 13. gadsimta Kapitula zālē turpinās koncertcikla «Ziemas kamermūzika» norise, kas sestdien, 26. februārī, pulksten 18 piesaka ar neierastu koncertprogrammu «Henrijs Pērsels. Džezbaroks».
Koncertā piedalīsies divi šā gada «Lielās Mūzikas balvas» nominanti - kontrabasists Jānis Rubiks un ērģelnieks Aigars Reinis (attēlā), kā arī dziedātājs Jānis Strazdiņš un baroka vijolniece Lāsma Meldere Šestakova. Angļu baroka mūzika apvienosies ar viegli džezīgām noskaņām un nelielām improvizācijām. Dažādi rokraksti, dažādi stili un to apvienojums brīvā saspēlē!
Interesanti, ko teiktu Henrijs Persels, izdzirdot savu mūziku nepierakstītā ritmu un improvizācijas bagātībā, kādā esam nolēmuši atskaņot viņa darbus? Lai gan zinot, ka Persela mūzika ir ne tikai angļu skolu pārstāvoša, bet arī franču un itāļu manieri paģēroša, fantāzijas ārpus barokālās mūzikas izpildīšanas manieres, iespējams, ir īsti vietā. Improvizācija baroka laika izpildītājiem bija ierasta prakse un katrs pēc savas gaumes izrotāja, papildināja pierakstīto nošu materiālu, tādejādi parādot savas spējas un instrumentālās iespējas. Šīs programmas ideja ir iedvesmojoša ar «populāras» baroka mūzikas izpildījumu caur brīvāku interpretācijas prizmu, šoreiz ar džezīgu pieskārienu.
Protams, skaistums mēdz būt satriecošs savā vienkāršībā un, ja runājam par angļu komponista Džona Ekles «The Mad Lover» melanholisko un pārdzīvojumu pilno kompozīcijas fragmentu, ko esam izvēlējušies, šis ir viens no šādiem piemēriem. Savukārt, deja vienmēr aicina uz kustību un Londonā savulaik slavena itāļu baroka vijolnieka un komponista Nikolas Mateisa darbi ir dzīvesprieka un radošas enerģijas pilni, kas tā vien aicina uz jaunu apvāršņu meklējumiem.