4.lapa
Sestdien, 21. maijā, pulksten 19 Latvijas Universitātes Lielajā aulā kamerorķestris «Sinfonietta Rīga» noslēgs savu 16. koncertsezonu.
Kā šādās reizēs ierasts, orķestra mākslinieciskais vadītājs Normunds Šnē (attēlā) parūpējies par noskaņās daudzveidīgu muzikālo programmu. Šeit mūsdienu skaņuraksti veidos dialogu ar baroka un galantā laikmeta muzikālajiem šedevriem. Koncertā tiks atskaņotas gan Johana Sebastiāna Baha un Karla Fīlipa Emanuela Baha senatnīgās partitūras, gan itāļu avangarda un elektroniskās mūzikas pioniera Lučiano Berio opuss Requies un mūsdienu amerikāņu komponista Džona Adamsa Vijolkoncerts. Šajā skaņdarbā klausītājiem būs iespēja atkal dzirdēt izcilā britu vijolnieka Aleksandra Sitkovecka temperamentīgo spēli.
Lučāno Berio par opusu Requies reiz teicis: «Kamerorķestris šeit ieskicē melodiju tādā pat veidā kā ēnas ataino objektu vai atbalss - skaņu». Šis rekviēms komponista pirmās dzīvesbiedres un izcilā mecosoprāna Ketijas Berberiānas piemiņai neticami trāpīgi apraksta arī mūsu pēdējo laiku pārbaudījumus.
Īstena sezonas noslēguma svētku noskaņa dzirkstīs Bahu dinastijas meistardarbos - Johana Sebastiāna Baha Ceturtajā svītā orķestrim un viņa dēla, Karla Fīlipa Emanuela Baha Simfonijā, kur caurcaurēm ieskanēsies autora personīgā rokraksta, «sentimentālā stila» jutoņa.
Atkāpjoties no sev raksturīgā postminimālisma, Džons Adamss Koncertā vijolei un orķestrim slavina romantismu un melodijas triumfu. Adamsa loloto «hipermelodiju» izdziedās britu vijolnieks Aleksandrs Sitkoveckis. Viņu kritiķi nebeidz apjūsmot kā brīnumainas skaņas radītāju, kurš vienlīdz labi jūtas gan solista, gan kamermūziķa ampluā.