"Yandex" pārdod savus mediju projektus Krievijas lielākajam sociālajam tīklam

© SCANPIX

Krievijas informācijas tehnoloģiju lieluzņēmums "Yandex" otrdien paziņoja, ka pārdod savus mediju projektus ar valsti saistītajam konkurentam VK - Krievijas lielākajam sociālajam tīklam.

Darījums ir kārtējā liecība valdības arvien lielākajai kontrolei pār tīmekļa platformām, kas ir pieejamas Krievijas auditorijai.

"Yandex" ir reģistrēts Nīderlandē, un tam ir Eiropas, Lielbritānijas un ASV apakšstruktūras, tomēr lielākā biznesa daļa, arī kopbraukšanas un pārtikas piegādes uzņēmumi, pamatā ir Krievijā.

"Yandex" otrdien paziņoja, ka pārdos VK savu ziņu agregatoru un platformu "Dzen".

Kā galveno tīmekļa vietni tas attīstīs "ya.ru", un tieši caur to lietotāji varēs piekļūt e-pastam un pakalpojumam "Yandex ID".

Apmaiņā "Yandex" no VK saņems ēdienu un pārtikas piegādes uzņēmumu "Delivery Club".

"Yandex" jau šobrīd ir pašam savs pārtikas piegādes uzņēmums "Yandex Eda". "Delivery Club" ir tā lielākais konkurents Krievijā.

Kā tiek ziņots, darījums kompāniju starpā notiks apmaiņas ietvaros un bez naudas maksāšanas.

Pēc Krievijas februāra iebrukuma Ukrainā "Yandex Novosti" tika kritizēts, ka tā galvenajā lapā nav ziņu par karu.

Uzņēmumā to skaidroja ar algoritmu darbu, tomēr projekta bijušais vadītājs Ļevs Geršenzons paziņoja, ka tas tā ir, nevis algoritmu, bet gan Kremļa cenzūras dēļ.

22.augustā Geršenzons izveidoja pats savu ziņu agregatoru "The True Story".

Pasaulē

Vairāk nekā tūkstotis karavīru dezertēja no Krievijas Sauszemes spēku 20. gvardes motorizēto strēlnieku divīzijas, kas piedalās karā Ukrainā. Par to raksta “Svarīgi stāsti”, izpētot sarakstu, ko divīzijas pavēlniecība pavasarī izsūtīja Krievijas apgabalu iestādēm ar lūgumu palīdzēt bēgļu atrašanā. Žurnālisti saraksta autentiskumu apstiprināja, pārbaudot vārdus ar militāro tiesu spriedumiem un meklēšanas datubāzi, kā arī sarunājoties ar dezertieru radiniekiem, raksta The Insider.

Svarīgākais