Atklāts Viļņas lidostas jaunais terminālis [papildināts]

© unsplash.com

Viļņas lidostā otrdien oficiāli atklāts jaunais izlidošanas terminālis.

Premjerministrs Gintauts Palucks atklāšanas ceremonijā sacīja, ka Viļņas lidosta attīstās, lai apmierinātu arvien pieaugošā pasažieru skaita gaidas par ērtumu un augstas kvalitātes pakalpojumu.

Savukārt satiksmes ministrs Eugenijus Sabutis uzsvēra, ka jaunais izlidošanas terminālis ir tikai sākums lidostas attīstībā un jau ir sākts darbs arī pie jauna ielidošanas termināļa.

Pirmie reisi no Viļņas lidostas jaunā izlidošanas termināļa noritējuši bez aizķeršanās, paziņoja Lietuvas valsts lidostu operatora "Lietuvos oro uostai" vadītājs Simons Bartkus.

"Pirmie reisi no jaunā termināļa izlidoja plkst.5.30," viņš teica Lietuvas sabiedriskajam radio, apliecinot, ka pasažieri bija gatavi izlidošanai.

Bartkus sacīja, ka pirmos pasažierus pārsteidza jaunās iespējas terminālī, jo vide salīdzinājumā ar līdzšinējo izlidošanas termināli ir patīkamāka un izlidošanas process ir raitāks.

Septembrī tika pabeigta Viļņas lidostas jaunā pasažieru izlidošanas termināļa būvniecība. Termināli vairāk nekā pusotra gada laikā par apmēram 50 miljoniem eiro uzbūvēja kompānija "Eikos statyba". Terminālī ir moderns aprīkojums un tiek izmantots mākslīgais intelekts.

Augusta beigās pasažieriem un automašīnām tika atvērts centrālais laukums pie Viļņas lidostas, kurā tagad ir trīs reizes vairāk stāvvietu.

Ar jauno izlidošanas termināli Viļņas lidostas pasažieru apkalpošanas jauda dubultojusies no 1200 līdz 2400 pasažieriem stundā. Bartkus atzina, ka pašlaik daļa pasažieru apkalpošanas jaudas netiks izmantota, taču pauda pārliecību, ka 3-4 gadu laikā terminālis strādās ar pilnu jaudu.

14 400 kvadrātmetru plašā termināļa pirmajā stāvā atrodas reģistrācijas zona ar pašapkalpošanās bagāžas nodošanas stacijām, publiskās telpas, kafejnīcas un citas komerciālās zonas, kā arī aviosabiedrību biroji. Otrajā stāvā ir izvietotas drošības pārbaudes, izlidošanas un ielidošanas izejas pasažieriem, kas ceļo Šengenas zonā. Terminālī ir arī divi jauni pasažieru iekāpšanas tilti, kas nodrošina tiešu iekāpšanu lidmašīnā. Plaša galerija savieno jauno termināli ar veco pasažieru izlidošanas termināli.

Termināļa aprīkojumā ir tehnoloģijas, kas ar laiku ļaus pasažieriem bagāžas drošības pārbaužu laikā no somas neizņemt šķidrumu. Pašlaik to liedz jauni Eiropas Savienības noteikumi. Terminālī ir septiņas bagāžas pārbaudes līnijas, skeneri, pašapkalpošanās bagāžas reģistrācijas sistēma un pasažieru plūsmas uzraudzības sistēmas.

Bartkus izteica cerību, ka pusgada laikā Eiropas Savienība varētu atcelt prasību, ka pasažierim ir jāizņem šķidrumi no bagāžas.

Viņš informēja, ka šovasar sāksies vecā termināļa pārbūve, ko plānots pabeigt līdz nākamā gada nogalei.

Vienlaikus notiek jaunā ielidošanas termināļa būvniecība, kuru pabeigt plānots līdz 2028.gada izskaņai.

"Lietuvos oro uostai" 2025.-2052.gadā pēc pašreizējo projektu pabeigšanas plāno investēt vēl 250 miljonus eiro, lai nākotnē varētu apkalpot 17 miljonus pasažieru gadā.

Trīs Lietuvas starptautiskajās lidostās 2024.gadā sasniegts jauns pasažieru skaita rekords - 6,6 miljoni. Tas ir par 10% vairāk nekā 2023.gadā.

Visās Lietuvas lidostās pērn tika apkalpoti 56 800 lidmašīnu reisu, kas ir par 7% vairāk nekā 2023.gadā. Lidostās pārkrauto kravu apmērs pieauga par 10% līdz 22 000 tonnu.

Šogad Lietuvas starptautiskajās lidostās plānots apkalpot 6,85 miljonus pasažieru.

"Lietuvos oro uostai" ir Viļņas, Kauņas un Palangas lidostu operators.

Svarīgākais