Deputāts vēlas kompensējamo izdevumu paplašināšanu

© Scanpix

Uzskatot, ka braukāšana no mājām uz darbu un atpakaļ ievērojami deldē automašīnas resursus, Vienotību pārstāvošais Saeimas deputāts Juris Šulcs rosina deputātiem piešķirt kompensāciju arī par automašīnas uzturēšanu. Viņa ierosinājumam gan nav atbalsta ne paša, ne citās parlamentā pārstāvētajās partijās.

Saskaņā ar Saeimas kārtības rulli parlamentārieši tagad var pieteikties kompensācijām par transporta un dzīvojamās telpas īres izdevumiem. Kompensācijas apjoms ir atkarīgs no tā, cik tālu no Saeimas atrodas deputāta dzīvesvieta, bet aprēķināta tā tiek, piemērojot attiecīgu koeficientu valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu vidējai algai, kas aizvadītajā gadā bija gandrīz 800 eiro.

J. Šulca priekšlikumu kārtības ruļļa grozījumiem šodien paredzēts skatīt Saeimas Juridiskajā komisijā, kuras vadītājs Gaidis Bērziņš šo ierosinājumu neatbalsta un lūgs to atsaukt.

Deputāts neizvērsās skaidrojumos, kādēļ viņam kompensācija par transporta līdzekļa uzturēšanu nav pieņemama, bet paskaidroja, ka pašlaik atvērtajam Saeimas kārtības rullim ir iesniegti daudzi priekšlikumi, kas nav saistīti ar to iemeslu, kāpēc likums tika atvērts – Saeimas deputātu administratīvās imunitātes atcelšanu.

«Kārtības rulli atvēra administratīvās imunitātes atcelšanai. Tādēļ no procedūras viedokļa būtu labi, ja tās problēmas kārtības rullī, uz kurām norāda deputāti, tiktu risinātas atsevišķi,» saka G. Bērziņš.

Savukārt Saskaņu pārstāvošais liepājnieks Valērijs Agešins uzskata, ka šāda kompensācija konceptuāli būtu atbalstāma, taču ne aktuālajā ekonomiskajā situācijā. «Kamēr mūsu valsts iedzīvotāju lielākajai daļai neklājas viegli, būtu absolūti nepieņemami šādu priekšlikumu virzīt. Es to saku, neskatoties uz to, ka braucu katru nedēļu šurpu turpu no Liepājas uz Rīgu un atpakaļ. Juridiskās komisijas sēdē balsošu pret šo iniciatīvu.»

Līdzīgi domā arī Vienotības Saeimas frakcijas priekšsēdētājas vietnieks Edvards Smiltēns, kas uzskata, ka būtu arī sarežģīti noteikt, vai remontējamais auto saplīsis, kamēr braukts uz darbu vai citu iemeslu dēļ.

Arī Zaļo un zemnieku savienības Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Augusts Brigmanis, kas ik dienu mēro ceļu no Tukuma un atpakaļ, uzskata, ka J. Šulca priekšlikums ir nepamatots. «Atbalstīt vai neatbalstīt šo priekšlikumu jāizlemj katram deputātam pašam, bet es uzskatu, ka alga mums ir laba, lai varētu no tās segt arī mašīnas uzturēšanas izdevumus.»

Pats J. Šulcs uzskata, ka viņa priekšlikumu kolēģi nav izpratuši. Viņš nevēloties panākt jaunas kompensācijas ieviešanu vai esošās palielināšanu – tikai ar likumu atļaut saņemt kompensāciju, arī uzrādot dokumentus par automašīnas remontēšanu.

«Saskaņā ar kārtības rulli kompensāciju šobrīd var pieprasīt tikai par degvielas patēriņu. Es katru dienu braucu no Tukuma un gadā nobraucu vairāk par 30 tūkstošiem kilometru, kā rezultātā man ir būtiski izdevumi transporta uzturēšanā. Tāpēc vēlos, lai attaisnotajos izdevumos būtu arī servisa apmeklējums, bet pieejamajai kompensācijai no tā nevajadzētu palielināties,» saka deputāts, kurš ik mēnesi var pieteikties pierādāmu izdevumu kompensācijai aptuveni 600 eiro apmērā. Deputāts saka, ka pērn viņš visu pieejamo kompensāciju nemaz nav izmantojis.

To apliecina arī Saeimas apkopotā informācija. Parlamentāriešiem par pagājušo gadu transporta un dzīvojamās telpas īres izdevumu kompensācijās kopumā izmaksāti 295 008 eiro, bet kopumā paredzētā kompensācijas norma visos mēnešos bija lielāka nekā izmantotā summa.



Politika

Nākamā nedēļa paies valsts budžeta apspriešanas un pieņemšanas zīmē. Lai arī runas būs garas, diez vai tur notiks kas negaidīts. Visas koalīcijas partijas sevi pozicionē kā nopietnas, atbildīgas un Saeimā nekādu cirku Gobzema stilā rīkot netaisās. Līdz ar to budžeta dēļ valdībai briesmas nedraud. Taču tai draud briesmas no citas puses.

Svarīgākais