Vienai partijai vai partiju apvienībai nākamgad pašvaldību vēlēšanās, startējot visā Latvijas teritorijā, maksimālais priekšvēlēšanu aģitācijai tērējamo līdzekļu apmērs drīkstēs būt 869 640 eiro, aģentūru LETA informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).
Birojs aprēķinājis priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmēru katrā Latvijas pašvaldībā, ko politiskās organizācijas drīkstēs tērēt pirms 2025.gada 7.jūnijā plānotajām pašvaldību vēlēšanām. Ierobežotie izdevumi attiecas uz politiskās reklāmas izvietošanu, labdarību, sponsorēšanu, pabalstiem un dāvinājumiem.
KNAB skaidro, ka priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan politiskās organizācijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.
KNAB aprēķini liecina, ka partijai, startējot tikai Rīgā, limits būs 259 864 eiro, Daugavpilī - 35 131 eiro, Liepājā - 28 591 eiro, Ogres novadā - 27 747 eiro, Valmieras novadā - 25 529 eiro, Jelgavā - 24 151 eiro, Jūrmalā - 22 592 eiro, Ventspilī - 14 423 eiro, bet Rēzeknē - 13 693 eiro. Vismazākais apmērs noteikts Ventspils un Līvānu novados - attiecīgi 5456 eiro un 5488 eiro.
Personas, kas nav saistītas ar politiskajām partijām un to apvienībām, priekšvēlēšanu aģitācijai par vai pret politiskajiem spēkiem un deputātu kandidātiem drīkstēs izmantot līdzekļus, kas nepārsniegs 11 100 eiro. Šīm personām aģitācijas ierobežojumi attiecas uz reklāmas izvietošanu, labdarību, sponsorēšanu, pabalstiem, dāvinājumiem, kā arī pasta pakalpojumiem.
KNAB aprēķinus par partiju maksimālo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru pirms nākamgad plānotajām pašvaldību vēlēšanām veica, balstoties uz Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā minēto metodoloģiju un Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas sniegto informāciju par pašvaldību sarakstu.
KNAB atgādina, ka 120 dienu ilgais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms pašvaldību vēlēšanām sāksies 2025.gada 8.februārī un ilgs līdz vēlēšanu dienai - 7.jūnijam. Šajā laika periodā būs stingri aģitācijas ierobežojumi, tostarp attiecībā uz aģitācijas materiālu izvietošanu, kas par maksu publicēti elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, preses izdevumos, publiskajās vietās, kā arī sociālajos tīklos un citviet internetā.
Aģitācijas veicējiem, tostarp, politiskajām partijām, to apvienībām un deputātu kandidātiem, būs atļauts izvietot apmaksātus priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz nākamā gada 8.janvārim būs KNAB un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei deklarējuši priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus.