Japānas valdību skārusi neparasta problēma – tās jaunieši nepietiekami dzer, raksta portāls "CCN".
Kopš pandēmijas sākuma bārus un citas telpas, kurās pārdod alkoholu, smagi skāruši Covid-19 ierobežojumi, izraisot pārdošanas apjomu un alkoholisko dzērienu nodokļu ieņēmumu kritumu pasaules trešajā lielākajā ekonomikā.
Valdības risinājums? Sāciet konkursu, lai atrastu jaunus veidus, kā mudināt jauniešus vairāk dzert.
"Sake Viva!" - kampaņa, ko pārrauga Valsts nodokļu aģentūra, aicina iedzīvotājus iesniegt idejas, kā "veicināt pieprasījumu jauniešu vidū" pēc alkohola, izmantojot jaunus pakalpojumus, reklāmas metodes, produktus, dizainu un pat pārdošanas metodes, piemēram, izmantojot mākslīgo intelektu.
"Iekšzemes alkoholisko dzērienu tirgus sarūk demogrāfisko izmaiņu dēļ, piemēram, dzimstības samazināšanās un iedzīvotāju novecošanas, kā arī dzīvesveida izmaiņu dēļ Covid-19 ietekmes dēļ," teikts vietnē, piebilstot, ka konkursa mērķis ir "pierunāt jauno paaudzi". ... un atdzīvināt nozari."
Japānas Veselības ministrija jau iepriekš ir brīdinājusi par pārmērīgas dzeršanas draudiem. Pagājušajā gadā savā tīmekļa vietnē publicētajā ziņojumā tā nosauca pārmērīgu alkohola lietošanu par "lielu sociālo problēmu", kas saglabājās, neskatoties uz neseno patēriņa samazināšanos.
Ministrijas pārstāvis atteicās komentēt nodokļu aģentūras konkursu, kad ar viņu sazinājās CNN.