Sieviete autobusā tiek prasti apkrāpta

© Kaspars Krafts

Ne vienu reizi vien ir radies skandāls autobusa biļešu dēļ - šoferītis naudu paņem, bet biļeti neiedod; naudiņu par braucienu paņem pilnā apmērā, bet biļeti izsit tikai par pusceļu, naudu paņem, bet iedod invalīda biļeti par 0 centu cenu.

Visos šajos gadījumos naudiņa pa priekšu, biļetīti - nu kā nu sanāks, tā būs. Krāpšanās ar autobusu biļetēm ir ļoti sena, bet par to tikai parunā, parunā, un atkal viss turpinās kā iesākts. Plusā visam ļoti populārs ir triks ar nestrādājošu bankas karšu termināli, tādējādi liekot cilvēkam maksāt skaidrā naudā.

Vienā no šādām krāpšanās shēmām iekritusi kāda liepājniece: "Šis notika ar mani. Bija TV sižeti, ka Liepājas autobusu parks nemaksā pienācīgas algas šoferiem un piever acis uz sīko zagšanu - benzīna atliešanu. Izrādās, ir vēl kāds veids - pērkot biļeti pie šofera, ņemt tikai skaidru naudu un izsniegt biļeti ar 100% atlaidi."

Komentāros ļaudis nebūt nav pārsteigti: "Tas normāli. Citreiz pajautā, vai vajag čeku. Ja nevajag, tad paņem mazāk naudas. Problēma nav šoferos, kuri grib ēst, bet sistēmā/LAP."

"... ja vispār iedod biļeti. Braucot īsos maršrutus, ar šo saskaros regulāri. Tagad maksāju tikai un vienīgi ar karti, šoferi to nevar aizliegt. Uz Rīgu tikai ar Luxexpress - tur vienmēr viss perfekti."

"Ir gadījies, ka starppilsētu autobusos naudu paņem un biļeti neiedod (vairākkārt), jo kontrole tāpat nebūšot. Šoferi savā starpā apmainās ar informāciju, kur kontrole iekāpusi. Jauki..."

Nebūšanas

Var jau pasmieties par leģendu: kad Rīga būs gatava, tad tā nogrims. Vismaz tuvākajā nākotnē Rīgai tas nedraud, jo norit ne tikai vairāk vai mazāk veiksmīga jaunu objektu būvniecība, bet arī jau esošo projektu nemitīga uzlabošana, kas redzamu pienesumu gan nedod.

Svarīgākais