Pēc 29. decembrī notikušās “Jeju Air” katastrofas Dienvidkorejā un iepriekš piedzīvotās Azerbaidžānas lidmašīnas notriekšanas pasaules komerciālā aviācija ir aizvadījusi nāvējošāko gadu kopš 2018. gada, apkopojis tiešsaistes medijs “The Straits Times”.
Organizācijas “Cirium” dati liecina, ka pasažieru lidmašīnās bojāgājušo skaits 2024. gadā pieaudzis līdz 318. Tas ir neapšaubāmi lielākais bojāgājušo skaits kopš 2018. gada, kad bojā gāja vairāk nekā 500 cilvēku.
2024. gads sākās un beidzās ar traģēdijām Japānā un Dienvidkorejā nosēšanās mēģinājumu laikā, kas ir viena no bīstamākajām lidojuma fāzēm. Vairāk šeit.
Janvārī Tokijas Hanedas lidostā milzīga “Japan Airlines” lidmašīna sadūrās ar krasta apsardzes lidmašīnu. Ikviens, kas atradās komerciālajā lidmašīnā, izdzīvoja, bet pieci cilvēki, kas atradās mazākajā lidmašīnā, gāja bojā.
Gadu sabojāja arī nopietnas turbulences gadījums maijā, kad “Singapore Airlines” reaktīvā lidmašīna lidoja virs Mjanmas un britu vīrietis nomira no iespējamas sirdslēkmes. Vairāk šeit.
Jūlijā pēc pacelšanās no Katmandu avarēja Nepālas “Saurya Airlines” lidmašīna, nogalinot 18 cilvēkus.
Un augustā dramatiskajos kadros no Brazīlijas aviokompānijas “Voepass” gaisa kuģa tika fiksēts turbopropelleru lidmašīnas brīvais kritiens. Šajā negadījumā gāja bojā 62 cilvēki.
Globālie konflikti, iespējams, arī ir veicinājuši 2024. gada nāves gadījumus aviācijā. “Azerbaijan Airlines” lidmašīnas “Embraer 190” apkalpe 25. decembrī bija gandrīz pabeigusi plānoto lidojumu no galvaspilsētas Baku uz Grozniju Krievijā, kad tā pēkšņi tika novirzīta pāri Kaspijas jūrai.
Bojātā lidmašīna nogāzās aptuveni 3 km attālumā no galamērķa Aktau pilsētā, Kazahstānā. Azerbaidžānas prezidents Ilhams Alijevs paziņojis, ka lidmašīnu nejauši notrieca Krievija. Vairāk šeit.
Bojāgājušo skaita pieaugums iezīmē spēcīgu kontrastu ar 2023. gada, kas kļuva par visu laiku drošāko gadu aviācijā, bez nāves gadījumiem starp lielajām pasažieru lidmašīnām, kas parasti ir “Airbus” un “Boeing” lidmašīnas.
Aviosabiedrību drošība ir uzlabojusies gadu desmitiem, jo regulatori, ražotāji un pārvadātāji ir iekļāvuši pieredzi, kas gūta, lai samazinātu negadījumu skaitu un uzlabotu izdzīvošanas iespējas, ja kaut kas noiet greizi.