Pēc Amazon futūristiskā veikala atvēršanas, latvieši kasieres sūta pa ''skuju taku''

© New York Times

Pasaules, tostarp arī latviešu, uzmanība pievērsta interneta veikala Amazon pirmajam reālajam iepirkumu veikalam, kur ir vēl nepieredzētas tehnoloģijas.

Pirmdien, 22.janvārī, Sietlā savas durvis vērs ''Amazon Go'' pirmais veikals un, kā ziņo ASV mediji, jau nekavējoties kļūst skaidrs, ka tā nav tā tipiskākā iepirkšanās vieta.

''Amazon'' veikalā nemaz nav iespējams ienākt, ja pircējam viedtālrunī nav šī veikala aplikācijas.

Pati veikala produkcija nav nekas iespaidīgs - tur pieejami tie paši produkti, kas jebkurā citā. To īpašu padara tieši tehnoloģijas, kādas nav redzētas nekur citur, sākot jau ar augstāk minēto ieeju.

Šajā veikalā nav ne kases, ne tajās strādājošās kasieres. Pircēji pamet veikalu tāpat kā ienākuši, bez apstāšanās, lai izvilktu maku!

Tā vietā, pircēja ''Amazon'' kontam automātiski noņem naudu par to, ko viņš paņēmis.

Tāpat tur nav ne iepirkumu grozu, ne ratu - bez kasēm no tiem nemaz nav jēgas. Tā vietā, pircējs uzreiz visu liek iepirkumu maisiņā!

New York Times

Par katru no plauktiem izņemto preci, Amazon pievieno to pircēja konta pirkumu sarakstam. Ja prece tiek nolikta atpakaļ, to arī izņem no virtuālā iepirkumu groza.

To visu iespējamu padara simtiem mazas kameras pa visu veikalu. ''Amazon'' īsti neatklāj kā tas viss darbojas, vien, ka to nodrošina ''izsmalcināta datorredze un datorsistēma''. Īsāk sakot - ''Amazon'' tehnoloģija redz visu, ko tu dari veikalā, bez čipu pievienošanas katrai konservu kārbai un čipšu pakai.

Šis viss rezultātā iepirkšanos krietni paātrina, jo izpaliek rindas, pirkumu reģistrēšanas un maksājumi. New York Times sajūtu to iepērkoties raksturo tieši - liekas, ka tu zodz. Par laimi, ātri vien no ''Amazon'' pienāk rēķins un tu vairs nejūties kā garnadzis.

New York Times

Bet reāli zagt šajos veikalos arī faktiski nav iespējams - dažādas viltības tomēr sistēmu neapmuļķo un preci reģistrē tavā kontā jebkurā gadījumā.

Futūristiskais veikals nav palicis bez uzmanības arī pāri okeānam - Latvijā. ''Lielveikalu kasieriem jāsāk domāt par citām darbavietām,'' domā Twitter lietotājs Daunis auers.

''Šito sen vajadzēja. Tas ir tikpat acīmredzmi ērti un tikpat nepieciešami kā savulaik pāreja uz mobilo telefonu. Kasēm ar kasieriem jāizzūd tāpat kā telefonu būdiņām,'' kasieres pa ''skuju taku'' lūko sūtīt arī politehnologs Jurģis Liepnieks.

''Par to, lai domā un lēmumu pieņem paši uzņēmēji! Nav viņiem nekas jāuzspiež darba organizācijas jautājumos. Konkurence tirdzniecības sektorā šo konkrēto jautājumu pati sakārtos,'' domā Mark Levenson.