Daudzās pieturvietās rīdziniekiem un pilsētas viesiem vēl vairākus mēnešus sabiedrisko transportu nāksies gaidīt zem klajas debess un bez iespējas apsēsties, vēstīja TV3 raidījums "900 sekundes".
Reklāmas aģentūras un pašvaldības nesaprašanās dēļ aptuveni simts pieturvietas galvaspilsētā palikušas bez nojumes, un tādas tās būs vēl vismaz līdz pat šā gada beigām.
Jau šā pavasara sākumā daudzi sabiedriskā transporta pasažieri ievēroja, ka palikušas vien pēdas asfaltbetonā daudzu līdzšinējo pieturvietu nojumju vietā.
Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Vitālijs Reinabahs norāda, ka pieturvietu nojumju novākšanu sāpīgi izjutuši daudzi pilsētnieki. Satiksmes departamenta vadītājs uzskata, ka nepatīkamā situācija esot izveidojusies, jo nu jau novāktās pieturu nojumes uzstādīja reklāmas aģentūra bez saskaņošanas ar pašvaldību: “Šādas nojumes vēsturiski bija uzbūvētas bez projekta. Izvietot reklāmu uz tām nebija iespējas. ”JC Decaux” pieņēma lēmumu demontēt, nevis saskaņot šīs nojumes, tāpēc pieturvietas paliek bez nojumēm.”
Minētā reklāmas aģentūra ”JC Decaux” jau daudzus gadus uzstāda, apkalpo, uztur un izvieto reklāmu pieturvietu nojumēs Rīgā.
“Vienā dienā novembrī mēs sākām saņemt sodus par izvietoto reklāmu šajās nojumēs. Sāka sodīt par to, ka esam izvietojuši reklāmu bez saskaņošanas,” skaidro kompānijas pārstāvis Mareks Račko.
Viņš norāda, lai izvairītos no, viņuprāt, nepamatotās sodanaudas, viņi nomontējuši strīdīgās pieturvietu nojumes. Taču kompānija ir gatava sadarbībai, reklāmas aģentūra apņemas uzstādīt pašvaldībai tīkamas pieturvietu nojumes par reklāmdevēju līdzekļiem.
“Tās izmaksas mēs ļoti labi zinām, tās ir gana lielas, tas aizņem daudz laika, lai tās izprojektētu un uzbūvētu. Šobrīd dome ir nolēmusi to darīt par nodokļu maksātāju naudu. Kaut arī, ja mēs esam gatavi reklāmas naudu investēt, tie ir miljoni eiro, lai tas nebūtu jādara pilsētai. Dome ir izvēlējusies citu ceļu,” skaidro Račko.