Atzīmējot dzelzceļa dibināšanas 155. gadadienu, šogad līdz pat vasaras beigām ikvienam interesentam būs iespēja doties ceļojumā pa Latviju un izmēģināt azartisko aplikāciju “Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad”. Galvenais spēlētāja uzdevums - ar aplikācijas palīdzību nofotografēt kādu no 155 vēsturiskajiem dzelzceļa objektiem tādā rakursā, kā tas attēlots aplikācijā esošajā senajā fotogrāfijā. Iegūto fotokolāžu iespējams publicēt savos sociālajos tīklos, kā arī ar publicēto fotokolāžu palīdzību krāt punktus un tikt pie balvām. Šajā rakstā piedāvājam tuvāk iepazīties ar pieciem no 155 spēles objektiem, kā arī aplūkot spēlētāju veidotās fotokolāžas.
Fotogrāfijas autors: Leonid Orlov
Skats no Friča Brīvzemnieka ielas viadukta. Friča Brīvzemnieka viadukts atrodas Torņakalna stacijas rajonā, kur tas izbūvēts jau 1868.gadā. Pēc Pirmā pasaules kara Torņakalna stacijā tika izveidota tobrīd Eiropā modernākā prāmju un signālu elektriskā centralizācija, tāpēc tā apkalpošanai tika ierīkots arī speciāls postenis. Torņakalna stacija tika paplašināta, bet viadukts vairākas reizes pārbūvēts. Savukārt skats no viadukta Rīgas centra virzienā piesaistījis ne vienu vien fotogrāfu.
Fotogrāfijas autors: Raitis Barbals
Ķemeru stacija. Šo staciju atklāja jau 1877.gadā Ķemeru kūrorta, peldu iestādes un pansionātu viesu uzņemšanai. 1911.gadā starp Ķemeriem un Maskavu tika atklāta arī tiešā jeb bezpārsēšanās satiksme. Pirmā un Otrā pasaules kara laikā stacija vairākkārt cieta, taču pēc vēlāk notikušajiem pārbūvēšanas darbiem tā saglabājusies neskarta līdz pat mūsdienām.
Fotogrāfijas autors: Raitis Barbals
Slampes stacija. Slampes staciju atvēra 1904.gadā, kad tika izbūvēta Ventspils - Maskavas dzelzceļa līnija. Šī ēka ir vismazāk pārbūvētā stacijas celtne no visām, kas saglabājušās Latvijā, kopš šīs būtiskās līnijas izbūves pirmsākumiem. To arī pavisam minimāli skārušas militārās aktivitātes.
Fotogrāfijas autors: Kaspars Bračka
Jelgavas stacijas ēka. Līdz ar Rīgas - Jelgavas dzelzceļa izbūvi 1868.gadā te uzcēla 78 metrus garu un 18 metrus platu ķieģeļu stacijas ēku, kura abos pasaules karos tika nesaudzīgi postīta. Un tomēr tā apskatāma arī šodien savā sākotnējā būvapjomā, neskatoties uz to, ka pazaudējusi teju visus dekorus, kas to rotāja 19.gadsimta beigās.
Fotogrāfijas autore: Zane Ozoliņa
Gaujas tilts pie Carnikavas. Pie Carnikavas dzelzceļš šķērso Gaujas upi pa 221 metru garu tiltu, kas sākotnēji projektēts vilciena, kājnieku un automobiļu satiksmei. Pirmā tilta būvniecība uzsākta 1931.gada vasarā, bet tilta slodzes pārbaude notika 1934.gada 24.janvārī. Diemžēl Otrā pasaules kara laikā tas tika saspridzināts. Taču jau 1950.gadā tika uzcelts jauns tilts, kas kalpo vilcienu satiksmei arī mūsdienās.