Par pērnā gada traģisko avāriju Torņakalnā sirmgalvis sēdēs cietumā

© Ģirts Ozoliņš / F64

Rīgas pilsētas tiesa nu jau 92 gadus vecam autovadītājam par traģisku avāriju Rīgā, Torņakalnā, piesprieda trīs gadus un sešus mēnešus cietumā, aģentūru LETA informēja prokuratūra.

Tiesa minēto vīrieti atzina par vainīgu minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanā un nolēma arī atņemt transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem.

Tiesas piespriestais soda mērs būtiski neatšķiras no tā, kādu tiesu debatēs lūdza piemērot valsts apsūdzības uzturētājs, tāpēc prokurors neplāno pieprasīt pilno spriedumu.

Pērnā gada 9.decembrī Jelgavas ielā notika ceļu satiksmes negadījums, kurā tobrīd 91 gadu veca vīrieša vadītais transportlīdzeklis uz neregulējamas gājēju pārejas uzbrauca virsū 2007.gadā dzimušai meitenei un pēcāk arī citam jaunietim.

Apsūdzētais vīrietis, vadot transportlīdzekli, neievēroja un neizpildīja Ceļu satiksmes noteikumu prasības, nerīkojās tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas, kā arī nedarīja visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie - gājēji.

Apsūdzētais savlaicīgi nesamazināja braukšanas ātrumu un neapturēja transportlīdzekli pirms neregulējamas gājēju pārejas, bet turpināja braukt uz priekšu un nedeva ceļu gājējai, kura tajā brīdī šķērsoja brauktuvi pa neregulējamu gājēju pāreju un kurai bija iešanas priekšroka.

Rezultātā apsūdzētā vadītais transportlīdzeklis uz neregulējamas gājēju pārejas notrieca nepilngadīgu meiteni, kura no gūtajām traumām mira.

Pēc gājējas notriekšanas apsūdzētais uzbrauca uz ietves, kur notrieca citu personu un iebrauca atpūtas soliņā.

Autovadītājs negadījuma brīdī nav bijis reibumā un viņam bijusi derīga transportlīdzekļa vadītāja medicīniskā izziņa.

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.