155 gadu garajā pastāvēšanas laikā dzelzceļš Latvijā var lepoties ar notikumiem un sasniegumiem bagātu vēsturi, spilgtām personībām, neskaitāmiem atmiņu stāstiem un leģendām. Šajā reizē dosimies ceļojumā laikā un iepazīstināsim ar trīs nozīmīgiem vīriem Latvijas dzelzceļa vēsturē 19. un 20. gadsimtā!
Fotogrāfija: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs
Džons Hokšovs. 1856. gadā Rīgā ieradās par pirmās Latvijas dzelzceļa līnijas Rīga-Dinaburga galveno inženieri izvēlētais anglis Džons Hokšovs (John Hawkshaw). Viņš vadīja būvdarbus un uzraudzīja sliežu, lokomotīvju, vagonu u.tml. piegādes. Savas profesionālās darbības laikā Hokšovs bijis inženieris Austrumlondonas dzelzceļā, piedalījies Londonas metro iekšējā apļa izstrādē, kā arī konsultējis dzelzceļu, tuneļu un tiltu būvi daudzviet pasaulē.
Fotogrāfija: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs
Josifs Fjodorovičs Daragaņs. 1898.gada 1.janvārī satiksmes ceļu inženieris Josifs Fjodorovičs Daragaņs kļuva par Rīgas-Orlas dzelzceļa priekšnieku un vadīja to līdz pat likvidācijai 1918.gadā. Viņa laikā Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija piedzīvoja vērienīgāko pārbūvi pastāvēšanas laikā, tika atklāts jaunais dzelzceļa tilts pār Daugavu un uzbūvēta pārvaldes ēka Gogoļa ielā 3.
Fotogrāfija: Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs
Gustavs Klaustiņš. 1919.gada 1.augustā par Latvijas dzelzceļu galveno direktoru tika iecelts Gustavs Klaustiņš, un 5.augustā viņš uzsāka Virsvaldes darba vadīšanu un dzelzceļa satiksmes atjaunošanu Latvijā. 1921.gadā Klaustiņš panāca, ka lielākajās līnijās kustība tiek atjaunota pilnībā un norit regulāra satiksme.
Vairāk interesantu faktu par dzelzceļa vēsturi Latvijā meklē mājaslapā www.dzelzcelam155.lv un aplikācijā “Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad”.