Toreiz un tagad: vēstures meklējumos gar Latvijas jūras robežu

Šovasar izveidotā aplikācija “Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad” ir mudinājusi daudzus interesentus un ceļojumu mīļus aizraujošā veidā izpētīt Latvijas teritorijā atrodamos vēsturiskos dzelzceļa objektus. Kamēr vasara vēl lutina ar silto laiku un garajām dienām, aicinām arī Tevi iesaistīties dzelzceļa piedzīvojumā, doties ekskursijā gar Latvijas jūras robežu un izzināt tās tuvumā esošos dzelzceļa punktus. Šoreiz piedāvājam iepazīties ar sešiem no tiem.

Fotokolāžas autors: Valdis Ilguns

Ainažu semafors un Ainažu stacija. Ekspedīciju var sākt Vidzemes pilsētā Ainažos, kas atrodas pie pašas Igaunijas robežas Baltijas jūras krastā. Tajā apskatāmi divi vēsturiskie dzelzceļa objekti - Ainažu semafors un Ainažu dzelzceļa stacija. Lai gan kopš 1977. gada pilsētā dzelzceļa vairs nav, semafors joprojām ziņo, ka vilcienu stacijā gaida!

Fotokolāžas autors: Imants Zaķis

Lilastes tilts. Dodoties no Ainažiem uz Rīgas pusi, pa ceļam vari iebraukt arī Lilastē, kur atrodas vēl viens vēsturisks dzelzceļa objekts - Lilastes tilts. Tā būvniecība dzelzceļa līnijā Rīga-Rūjiena uzsākta 1931. gadā, bet noslēgusies 1934. gada 12. martā. Tilts izbūvēts Lilastes ezera malā blakus šosejas tiltam. Betona balsti un tilta pārlaidums veidoti trijstūru sistēmā, ar brauktuvi apakšā.

Fotokolāžas autors: Artis Ziemelis

Mērsraga stacija. Arī Kurzemē, Mērsraga novadā atrodas vēsturisks dzelzceļa pieturas punkts - Mērsraga dzelzceļa stacija. Tā tika atvērta 1927. gadā pēc Valdgales-Engures 600 milimetru šaursliežu dzelzceļa līnijas pagarināšanas. Stacija iekārtota Mērsraga kanāla malā, lai atvieglotu zivju pārkraušanu no laivām vagonos. 1928./1929. gadā pēc arhitekta Kārļa Celmiņa projekta te izbūvēta arī stacijas ēka. Pašlaik tā gan vairs nekalpo 1963. gadā nojauktā dzelzceļa vajadzībām.

Fotokolāžas autore: Inese Rutkovska

Mazirbes tilts. Turpinot ekspedīciju gar jūras robežu Kurzemē, var doties uz Mazirbes ciemu, kur skaistā kolāžā iespējams iemūžināt Mazirbes tiltu. 600 milimetru šaursliežu dzelzceļa tilts pār Mazirbes upi bija viens no neskaitāmajiem mazajiem tiltiem 138 kilometrus garajā Ventspils-Mazirbes-Stendes dzelzceļa līnijā. Šobrīd tā vietā atrodas riteņbraucēju tilts, kas izbūvēts pa mazbānīša klātni marķētā Mazirbes-Sīkraga velomaršruta vajadzībām.

Fotokolāžas autors: Pavel Terentyev

Ventspils stacija un trīs objekti Ventspils Piejūras brīvdabas muzejā. Vienā no lielākajām Latvijas ostas pilsētām Ventspilī var aplūkot un iemūžināt četrus vēsturiskus objektus - Ventspils staciju, kas atrodas pilsētas centrā, kā arī trīs vēsturiskus objektus, kas atrodas Piejūras brīvdabas muzejā - Ventspils muzeja šaursliežu lokomotīvju depo, Muzeja staciju un Kalna staciju. Līdz pat 30. septembrim uzrādot spēles aplikāciju, Ventspils Piejūras brīvdabas muzeja šaursliežu dzelzceļa ekspozīcijas apskate un izbrauciens ar mazbānīti Kalna līnijā būs bez maksas!

Fotokolāžas autors: Pauls Timrots

Liepājas stacija un Liepājas dzelzceļa tilts. Dodoties vēju pilsētu Liepāju, varēsi iemūžināt divus dzelzceļa objektus - Liepājas staciju un Liepājas dzelzceļa tiltu. Plašā stacijas ēka praktiski neskarta joprojām atrodas turpat, kur tā pēc Liepājas pilsētas galvenā arhitekta Paula Maksa Berči projekta tika uzcelta 1871. gadā. Savukārt otrs apskates objekts - Liepājas dzelzceļa tilts tika uzbūvēts 1879. gadā vilcienu un pajūgu kustības nodrošināšanai. Mūsdienās tilts saglabājies tikai daļēji - joprojām apskatāmi vēsturiskie tilta balsti, taču 20. gadsimta 80. gadu vidū tilta metāla konstrukcijas demontēja.

Vairāk informācijas par aplikāciju "Dzelzceļa spēle. Toreiz un tagad" un īpašajiem spēles piedāvājumiem meklē www.dzelzcelam155.lv

Svarīgākais