Inese Vakse par "Amoralles" skati Rīgas modes nedēļā: Cilvēki jutās pārsteigti

© Foto: Dmitrijs Suļžics/MN

Ar "Amoralles" radītāju tiekos dienu pēc skates. Tā ir diena, kad vēl aizvien cilvēki runā par redzēto – gan neskaitāmās atsauksmēs "Instagram", gan dizainerei privāti atsūtot savu sajūsmu un pateicības vārdus, jo neko tādu modes cienītāji nebija gaidījuši. Modes skate bija īsts mākslas darbs, radot sajūtu, ka pretī sniedzas dzīvas skulptūras.

Sarunas gaitā Inese stāsta, ka cilvēki pieraduši sēdēt un vērot modeles, kuras staigā uz mēles un rāda jauno kolekciju, bet šoreiz “Amoralles” komandai bija vēlme izdarīt otrādi.

Pavaicāt, kāda būtu sajūta, ja modeles skatītos uz mums? Un mums, kā viesiem, būtu jāstaigā pa mēli? Apgriezt otrādi šo sajūtu un šis pārsteigums, manuprāt, izdevās,

secina Inese.

Foto: Dmitrijs Suļžics/MN

Sadarbība ar dizaineru Fjodoru Podgorniju izdevās

Skates galvenā tēma ir roze, porcelāna roze, viņas trauslais spēks. Roze ir mūžīga, neskatoties uz to, ka tā var arī saplīst, bet tas ir labs turpinājums kaut kam jaunam.

Mēs pirmo reizi strādājām arī ar dizaineru Fjodoru Podgorniju, un es varu teikt tikai pašus labākos vārdus.

Šī sadarbība bija patiešām interesanta. Man ir liels prieks, ka visas kolēģes bija absolūti laimīgas, strādājot kopā ar Fjodoru, es dzirdēju tik daudz labas atsauksmes, meitenēm mirdzēja acis, tas bija galvenais.

Foto: Dmitrijs Suļžics/MN

Mums arī bija laba saliedētība. Skatē bija dažādas performances, piemēram, krita baltas lapas, viesi gāja pa kāpnēm augšā un baltās lapas krita zemē.

Tas ir simbols tam, ka jebkurš brīdis dzīvē ir lielisks, lai sāktu visu, kā no baltas lapas. Arī sveces bija mūsu skatē, kas simbolizē gaismas ceļu.

Tāpat zvani un saplēstais porcelāns, kas bija sadarbībā ar “Piebalgas porcelānu”. Viņi ir fantastiskākie cilvēki, esmu priecīga par šo kopdarbu.

Foto: Dmitrijs Suļžics/MN

Pēc skates seko gandarījums

Man pēc skates ir gandarījums. Pierakstīju sev arī citātus, ko cilvēki teikuši par mūsu skati. Piemēram, kāds teica: “Viss, kam Fjodors pieskaras, kļūst par kaut ko lielāku, vai arī iegūst patieso izmēru.” Šis ir brīnišķīgi.

Mūsu skate patiesi bija citādāka, nekā cilvēki bija gaidījuši. Vēl man patika tas, ko es, starp citu, pati arī skates laikā dzirdēju, tieši šo vārdu - negaidīti. Cilvēki jutās pārsteigti par redzēto, kas ir brīnišķīgi.

Foto: Dmitrijs Suļžics/MN

Ļoti daudz komentāri bija arī par konceptu, cilvēkiem patika koncepts, arī mūzika tika speciāli radīta šai skatei, vēl bija komplimenti par dinamiku un brīvību.

Mani uzrunāja doma, ka cilvēki redzēja to, ka meitenes nebija modeles, bet gan skulptūras.

Cilvēki juta, ka šeit tiek svinēts radošums. Cilvēki iegrima mākslas radošajā pasaulē. Skates viesi teica, ka bija saņēmuši vairāk, nekā bija gaidījuši.

Bija arī komentārs par to, ka pie mums bija ļoti daudz cilvēki, ļoti daudz, tāpēc varbūt nebija iespējams tik viegli iegrimt jutekliskajā pasaulē, jo bijām radījuši klusinātu pasauli. Mēs atstājām vietu cilvēka domām.

Foto: Dmitrijs Suļžics/MN

Uz modelēm tu varēji skatīties, cik ilgi vēlējies, šeit fantāzija lidoja, kas nozīmē, ka mēs iedevām arī sava veida brīvību, kas reizēm cilvēkiem ļauj apjukt.

Mēs esam raduši, ka zinām, ka skatei ir sākums, ir beigas, un tur tev pašam nav tik liela brīvība, jo tu esi nonācis citu cilvēku scenārijā. Šeit gribējām saviem skatītājiem iedot lielāku brīvību.

Foto: Dmitrijs Suļžics/MN

Modes nedēļa, kā iedvesma

“Riga Fashion Week” ir lielākais modes notikums Latvijā, tāpēc, manuprāt, ļoti būtiski ir turpināt šo tradīciju. Mēs redzam, ka jau nākamās paaudzes apmeklē modes nedēļu. Šī nedēļa ir abpusēja iedvesma - gan modes māksliniekiem, gan skatītājiem.

Modes māksliniekiem ir vēlme un vajadzība atrādīt savu jauno veikumu, savukārt, viesiem ir interesanti skatīties un nākt uz modes skatēm. Tas ir svarīgi šodien.

Foto: Dmitrijs Suļžics/MN

Vēl man pašai šķiet interesanti, ka modes nedēļa notiek daudzslāņaini, un tas ir vērtīgi. Mums, piemēram, bija brīnišķīga iespēja šogad taisīt modes skati pie sevis, mājā, kur mēs dzīvojam. Izmantot visas mūsu telpas un tuvināties ar mūsu klientiem.

Cilvēki, kas mīl mūsu zīmolu, viņiem tā ir fantastiska iespēja. Šo es arī novērtēju šogad.

Svarīgākais