Kultūras pasākumi līdz 2. februārim, apmeklējami bez maksas

4.lapa

Cilvēka ķermeņa formu izpēte

Publicitātes foto

Ceturtdien, 1. februārī, CUT ART (Alberta ielā 1, Rīgā) galerijā tiks atklāta izstāde “Bodies on Lines”, kas izaicinās priekšstatus un iedvesmos dialogam par nemirstīgo cilvēka ķermeņa tēmu.

Izstādē būs skatāmi pasaulē atzītā mākslinieka Vahida Šarifjana (Vahid Sharifian) darbi (attēlā) kopā ar jaunajiem latviešu māksliniekiem Alinu Burlakovu, Edgaru Nikolajevu un Robertu Bāliņu.

Šis unikālais kopdarbs sola rosināt pārdomas par šo talantu daudzveidīgo cilvēka ķermeņa interpretācijām.

Izstādes kurators un dalībnieks Šarifjans, kurš ir pazīstams ar savu mākslas “Papa'ismu”, izstādei piešķir savu bagātīgo pieredzi un savdabīgo māksliniecisko balsi. Viņš arī iezīmē izstādes tēmas būtību, uzsverot, ka ķermenis ir tas, ar ko mākslas vēsture pēc renesanses ir bijusi apsēsta.

“Visu šo mākslinieku prakse bija saistīta ar ķermeni un to, kāds ir tā ideāls. Tas gadu gaitā ir mainījies, bet ķermeņa tēma nekad nav zudusi.”

Publicitātes foto

Alina Burlakova izmanto figuratīvu pieeju, lai izteiktu abstraktas idejas. Viņas darbi atspoguļo dzīves paradoksus un digitālās pasaules mainīgo dabu.

Alīnas māksla balansē starp nopietniem apgalvojumiem un post-ironijas izpausmēm, iemūžinot dzīves būtību ar dažādiem medijiem un eksperimentālu tehniku.

Publicitātes foto

Edgars Nikolajevs, Latvijas Mākslas akadēmijas absolvents, apvieno glezniecību, tēlniecību un video, lai pētītu mirstības, tehnoloģiju un nākotnes krustpunktus.

Viņa gleznas piedāvā vizuālu cilvēka ķermeņa izpēti, apcerot cilvēku un tehnoloģiju attiecību attīstību, sniedzot ieskatu iespējamā šīs dinamikas veidotajā nākotnē.

Publicitātes foto

Roberts Bāliņš, kovboju sērijas autors, piedāvā unikālu skatījumu uz tēlniecības mākslu.

Viņa skulptūras, ko iedvesmojis viņa bērnības sapnis kļūt par kovboju, veidotas kā antropomorfas formas ar cauruļveida ķermeņa daļām.

“Tās ir primitīvas izjūtas, kas, savienotas kopā ar citām galējību izpausmēm, veido sarežģītu izjūtu kopumu.”

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Svarīgākais