Kultūras pasākumi līdz 8. martam, apmeklējami bez maksas

4.lapa

Kur izzūd ikdienas nieki un troksnis

Publicitātes foto

Ceturtdien, 29. februārī, plkst. 18.00 TUR_telpā tiks atklāta Kaspara Groševa personālizstāde “Café de Paris”, kas būs otrā no trim ziemas sērijas “Pārejošā mūžība” (Eternal Ephemerals) izstādēm TUR_telpā, Tallinas ielas kvartālā.

Kaspars Groševs izstādē “Café de Paris” pārvērš TUR_telpas kubu mājīgā bāra versijā. Pazīstamajai atmosfērai, kuru māksliniekam patīk pieredzēt, - ar tās dzeltenajām, laminētajām papīra ēdienkartēm, blāvajām galda lampām un lielākoties apšaubāmas kvalitātes gleznām pie sienām - Kaspara Groševa dzīvē ir nozīmīga loma. Šīs “otrās mājas”, kas dažādās formās pazīstamas daudziem no mums, funkcionē kā vieta, kur satikties ar sev tuvajiem, pasmieties par sliktiem jokiem un aizmirst personīgās problēmas. Tieši Viļņā, Café de Paris, Kaspars Groševs pirmo reizi dzirdēja Omar-S mūziku, un kolektīvajā cilvēku čalošanā, kas mijās ar Detroit tehno, viņš sāka kādu sarunu, kas, iespējams, turpinās joprojām. Tā ir vieta ar blāvām gaismām, nebeidzamiem dzērieniem - vieta, kur izzust.

TUR_telpā Kaspars Groševs cenšas turpināt šo sarunu, atgriežoties Rīgā pēc mēnesi ilgas uzturēšanās Parīzē, kur viņš radis pavedienus jaunajai gleznu sērijai, pievēršoties situāciju vērojumam bāros un kafejnīcās, kur izzūd ikdienas nieki un troksnis.

Kaspars Groševs apcer šo vilinošo bēgšanu no ikdienas un dzīves trivialitāti, eksperimentāli spēlējoties ar atpazīstamām kompozīcijām, kā arī izceļot atšķirību starp telpas interjeru un eksterjeru.

Publicitātes foto

Izstādē skatītāji var sagaidīt glezniecību, kas jau vēsturiski tikusi apzīmēta kā “slikta” (piemēram, Marsijas Takeras kūrētajā 1978. gada izstādē “Bad Painting” New Museum, Ņujorkā), taču kuru var uztvert kā tradicionālo, konvencionālo glezniecības doktrīnu iztaujāšanu vai noraidījumu un atteikšanos no stereotipiskas estētikas gaidām. Šīs gleznotās ironiskās subversijas daļēji atsedz Kaspara Groševa pieredzēto un hipnotizē ar savu atpazīstamību, kurā vienlaikus iztrūkst fotogrāfijas klātbūtne.

Izstādi papildina skaņas instalācija, kas ieskauj baltā kuba ārtelpu izšķīdinātā Detroitas skaņu ainavā. TUR_telpas transformācija par vietu starp romantisko, pārmērību un vientulību ir gluži kā Kaspara Groševa radošās prakses rokraksts.

Izstādes, ko TUR_telpā kūrē Edvards Shautens (Edd Schouten), ietvaros norisināsies vairāki pasākumi, kas saistīti ar Kaspara Groševa izstādē aplūkotajām tēmām. Pirmais no tiem būs konceptuāls mākslinieku sarunu koncerts, kurā mūziķis Roberts Flaics reaģēs uz Kaspara Groševa izstādi, 5. martā piedāvājot unikālu muzikālu programmu TUR_telpā.

Šī ir otrā no trim izstādēm ziemas izstāžu ciklā “Pārejošā mūžība”, ko veido arī Luīzes Rukšānes un Dzeldes Mierkalnes personālizstādes.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Svarīgākais