Aptauja: Trešdaļa vecāku tērē līdz 100 eiro viena bērna palaišanai skolā

© f64

Iesākoties jaunajam mācību gadam, Latvijas iedzīvotāji, kam ir skolas vecuma bērni, vidēji tērējuši līdz 150 eiro uz vienu skolēnu, liecina interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktā iedzīvotāju aptauja.

Izglītības likums nosaka, ka vecāku vai aizgādņu pienākums ir savu materiālo iespēju robežās nodrošināt sava bērna izglītošanai nepieciešamos individuālos mācību piederumus, savukārt darba burtnīcas un mācību grāmatas nodrošina izglītības iestāde. Lai gan ceturtdaļa aptaujāto vecāku atzīmē, ka skola nodrošina nepieciešamos materiālus, arī šogad liela daļa vecāku atzīst, ka ir nācies iztērēt vairākus desmitus vai pat simtus eiro dažādu mācību līdzekļu un apģērba iegādei.

Pagājušajā gadā Gemius veiktajā aptaujā visvairāk respondentu atbildēja, ka tērējuši no 50 līdz 99 eiro uz vienu skolas vecuma bērnu (39 procenti), savukārt apmēram trešdaļa Latvijas vecāku atzīmēja, ka viņu tēriņi robežojās no 100 līdz 499 eiro (36 procenti). Šogad mazāk kā 50 eiro viena bērna palaišanai skolā tērējuši apmēram 19 procenti respondentu, no 50 līdz 99 eiro iztērējuši apmēram 29 procenti Latvijas vecāku, savukārt apmēram 23 procenti no visiem respondentiem atzīmējuši, ka viņu tēriņi robežojās no 100 līdz 149 eiro. Jāatzīmē, ka šogad viena bērna palaišanai skolā vairāk kā 500 eiro iztērējuši tikai 2 procenti no visiem respondentiem.

Ekrānšāviņš/Gemius

Kā rāda aptauja, apmēram 23 procenti no vecākiem atzīmējuši, ka skola nodrošina skolēnus ar nepieciešamajiem mācību materiāliem, taču arvien biežāk skolas preces vecāki izvēlas iegādāties grāmatnīcas un kancelejas preču veikalos, t.i., pagājušajā gadā šeit iepirkās apmēram 63 procenti vecāku, taču šogad par desmit procentiem vairāk (73 procenti). Gluži kā 2017. gadā, arī šogad gandrīz 60 procentu aptaujāto izvēlējušies iegādāties skolas lietas arī lielveikalos. Krities to vecāku skaits, kas izvēlējušies iepirkties interneta veikalos, t.i., apmēram 14 procenti, kas ir par 4 procentiem mazāk kā pērn. Savukārt apmēram 8 procenti no respondentiem skolas preces iegādājušies ārzemēs un 23 procenti preces iegādājušies vairumtirdzniecības bāzēs.

Ekrānšāviņš/Gemius

Pagājušajā gadā aptaujā piedalījās 945 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem, kas atzīmējuši, ka viņiem ir skolas vecuma bērni, taču šogad respondentu skaits pieaudzis līdz 2013 Latvijas vecākiem. Aptauja veikta, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem. Pagājušajā gadā aptauja tika īstenota no 30. līdz 31. augustam, taču šogad tā tika veikta no 27. līdz 28. augustam.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais