Strīds bremzē lidostas attīstību

Vairāk nekā 5000 interneta lietotāji blog.airbaltic.com jau ir nobalsojuši par tīkamāko variantu, bet vakar to izdarīja arī Valsts prezidents Valdis Zatlers, atzīstot, ka viņam vislabāk patīkot desmitā skice.

Apmēram 80 miljoni eiro jeb 56 miljoni latu – tik lielas būs jaunā termināļa būvniecības izmaksas, taču pagaidām nav zināms, kad izdosies uzsākt vērienīgā projekta īstenošanu. Latvijas nacionālās lidsabiedrības a/s Air Baltic Corporation (airBaltic) iniciētajā Rīgas lidostas jaunā termināļa arhitektūras konkursā gūta necerēti liela atsaucība – 125 dizaina koncepcijas.

"Šā konkursa rezultātā mēs vēlamies iegūt funkcionālu, efektīvu un ērtu termināli, kas vienlaikus ir arī Latvijas vizītkarte. Tā nebūs milzīga katedrāle, bet gan moderna būve, kas platības ziņā būs tikpat liela kā esošais Rīgas lidostas terminālis," stāsta airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Viņš norāda, ka pašreizējam terminālim jaunais nebūs konkurents un tie abi funkcionēs kā viens vesels. Tāpat B. Fliks uzskata, ka noteikti ir jāveido uzņēmums, kurā Rīgas lidostai būs sava daļa – viena trešdaļa, un tā darbosies kā pilntiesīgs loceklis pasažieru termināļa projektā, jo tā īstenošanā paredzēts iesaistīt trīs partnerus. "AirBaltic ir šī projekta virzītājspēks, taču kopumā termināļa projekts esot jāīsteno trim partneriem – airBaltic, Turcijas kompānijai TAV Airports un lidostai," ir pārliecināts

B. Fliks. Arī finansējums esot jāsarūpē visiem trim iesaistītajiem partneriem. Optimistiskā scenārija gadījumā jaunais terminālis varētu būt gatavs 2013. gada beigās.

Problēmu ar termināļa projekta virzību rada fakts, ka Rīgas lidostai ar airBaltic ir strīds par atšķirīgo tarifu piemērošanu konkurentiem, tāpēc līdz tā atrisināšanai, visticamāk, neizdosies ielikt jaunā termināļa pamatakmeni. Pašlaik projekts ir tikai sākuma stadijā – žūrija ir izvēlējusies labāko termināļa ideju, taču tas neesot galīgais variants, jo būvnieki un inženieri šo ideju attīstīšot tālāk. Vērā ņems vērā arī interesentu balsojums airBaltic mājaslapā par vienu no desmit labākajām idejām. Iespējams, šo termiņu pagarinās. Projektus varēs apskatīt arī Rīgas lidostā, tirdzniecības centrā Spice, galerijā Rīga un citviet. Izvēlēto projektu B.Fliks darīds zināmu pēc tikšanās ar jauno satiksmes ministru. Viņš pagaidām nekomentē, kāda varētu būt sadarbība ar Uldi Auguli (ZZS), taču cer, ka jau vistuvākajā laikā izdosies tikties ar nozares ministru.

Ekonomika

Demogrāfijas rādītāji iezīmē nākotnes pensionāru ainu drūmās krāsās. Jau pēc 25 gadiem, šodienas darbinieks, dodoties pelnītā atpūtā, pensijā saņems tikai trešdaļu no vidējās algas valstī. Atrast naudu, lai izmaksātu pensijas, valstij būs grūti. Taču ar saviem šī brīža lēmumiem valsts grib apsolīt maksāt vēl vairāk. Latvijas Televīzijas raidījums “de facto” ziņo, ka 1% pārnese uz 1. pensiju līmeni četru gadu laikā papildinās speciālo budžetu par 616 miljoniem eiro, bet par atmaksu nākotnē skaidras vīzijas nav.

Svarīgākais