Inflācija pieaugusi par 0,2%

Vidējais patēriņa cenu līmenis 2010.gada novembrī, salīdzinot ar 2010.gada oktobri, palielinājās par 0,2%. Precēm cenas pieauga par 0,4%, bet pakalpojumiem – kritās par 0,2%. 2009.gada novembrī, salīdzinot ar 2009.gada oktobri, vidējais patēriņa cenu līmenis samazinājās par 0,7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Lielākā cenu līmeni paaugstinošā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām bija pārtikai, savukārt pazeminošā – atpūtas un kultūras precēm un pakalpojumiem, kā arī apģērbam un apaviem.

Pārtikas grupā vidējo cenu līmeni galvenokārt ietekmēja sezonālais cenu kāpums dārzeņiem par 5,2% un augļiem – par 2,9%. Cenas palielinājās saldumiem (+2,5%), eļļai un taukiem (+3,7%), labības produktiem (+1,6%), cukuram (+1,4%), maizei (+1,3%), svaigai gaļai (+0,6%), pienam un piena produktiem (+0,5%). Savukārt cenas samazinājās bezalkoholiskajiem dzērieniem (-0,9%), olām (-0,8%) un svaigām zivīm (-0,9%).

Kultūras pakalpojumi kļuva lētāki par 3,4%, ko visvairāk ietekmēja cenu kritums kabeļtelevīzijas pakalpojumiem. Akciju rezultātā par 2,0% cenas pazeminājās audio, video, foto un datu apstrādes iekārtām. Cenu kritums bija vērojams arī ceļojumiem (-1,6%), ziediem un augu kopšanas līdzekļiem (-1,5%). Savukārt cenas pieauga atpūtas un sporta pakalpojumiem (+0,7%), grāmatām (+0,9%) un atpūtas un sporta precēm (+0,6%).

Akciju ietekmē apaviem cenas samazinājās par 1,3%, apģērbiem – par 0,6%, bet apģērbu piederumiem – par 0,2%.

Novembrī dārgāka kļuva degviela, medikamenti, īre, cietais kurināmais, kā arī juvelierizstrādājumi. Noslēdzoties akcijām, cenas cēlās personīgās aprūpes precēm, zobārstniecības pakalpojumiem, paklājiem un grīdas segumiem.

Cenas samazinājās aviobiļetēm, autovadītāju kursiem, mājokļa uzturēšanas un remonta materiāliem un pakalpojumiem, telefona iekārtām, viesnīcu un sanatoriju pakalpojumiem. Akciju ietekmē lētāki bija mājokļa uzkopšanas un tīrīšanas līdzekļi, automašīnu rezerves daļas un mājsaimniecības tekstilizstrādājumi.

Šā gada novembrī, salīdzinot ar iepriekšējā gada novembri, vidējais patēriņa cenu līmenis bija par 1,9% augstāks. Precēm cenas pieauga par 3,7%, bet pakalpojumiem – kritās par 2,6%.

Pēdējo 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem2), ir samazinājies par 1,4%.

Svarīgākais