No 1. jūlija Latvijā iecerēts ieviest vēl vienu nodokli

© Oksana Džadana/MN

Laikā, kad cīnāmies ar inflāciju un ekonomika nīkuļo, jebkurš jauns cenu kāpums ir izjūtams skaudrāk. Taču jau drīzumā, no 1. jūlija iecerēts ieviest vēl vienu nodokli, kas vairāk vai mazāk, bet skars visus apģērbu pircējus. “360TV ZIŅneši” skaidroja, vai te iespējams vēl ko mainīt.

Visvairāk dabas resursu nodoklis tekstilizstrādājumiem ietekmēšot pircējus, kas iepērkas lietoto apģērbu veikalos. Tie esot 25 procenti Latvijas iedzīvotāju. Arī lietoto apģērbu tirgotāji par jauno nodokli nav sajūsmā.

Henriks Danusēvičs, Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents stāsta: “Ja es gribētu nopirkt šādu kreklu, kas maksā 50 centus, tad kopā ar nodokli krekls maksās jau 80 centu, kas ir par 30 centiem dārgāk, kas ir gandrīz puse no cenas, kas nāk klāt.”

Tikmēr jauno apģērbu pircējus var nomierināt, ka, visticamāk, tie nekļūs dārgāki, bet ja kļūs, tad minimāli. Piemēram, blūzei, kas sver aptuveni simts gramus un maksā 39,95 eiro, pievienojot dabas resursu nodokli, gala cena varētu augt vien par 5 centiem, veidojot blūzes kopējo cenu 40 eiro.

Taču, ņemot vērā drastisko cenas pieaugumu lietotajiem apģērbiem, portālā manabalss.lv pašlaik notiek parakstu vākšana par dabas resursu nodokļa atcelšanu šiem tekstilizstrādājumiem. Parakstījušies jau gandrīz 5 tūkstoši iedzīvotāju.

Vairāk skaties video!

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.