Gada laikā trīskāršojies brīvo vakanču skaits

Ja pērn un šī gada sākumā Nodarbinātības valsts aģentūras mājaslapā mēnesī vidēji tika publicētas apmēram 200-250 vakances, šobrīd tādu ir ap 600. Arī citu interneta vietņu dati liecina, ka publicēto darba sludinājumu skaits pieaudzis par vairāk nekā trešdaļu.

Darba devēju aktivitātes nedēļas laikā ir atšķirīgas, tomēr salīdzinot ar gada sākumu publicējamo vakanču skaits ir pieaudzis un pašlaik nedēļā vidēji tiek publicētas apmēram 150-200 vakances. Šobrīd mēnesī vidēji tiek nopublicētas apmēram 600 vakances, ziņu portālam BNN.LV norāda Nodarbinātības valsts aģentūrā.

Kopumā NVA reģistrēto vakanču skaits pieaug, jūlija beigās bija reģistrētas 4 142 brīvās darba vietas, salīdzinot ar jūnija beigām, brīvo vakanču skaits palielinājies par 468 darbvietām. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, brīvo darbvietu skaits ir palielinājies par 863 darbvietām.

CV Market Group direktors Vladimirs Korickis BNN.LV atzīst, ka portālā www.cvmarket.lv mēneša laikā tiek publicētas aptuveni 800 jaunas vakances, kas ir par 30% vairāk nekā pērn un šī gada sākumā.

Savukārt CV-Online mājas lapā šobrīd vidēji mēnesī tiek publicētas 1 500 jaunas vakances, kas ir aptuveni par 35% vairāk nekā šī gada sākumā un par 70% vairāk nekā vidēji mēnesī 2010. gadā. Tā kā CV-Online kopš šī gada maija ir uzsācis sadarbību ar Nodarbinātības valsts aģentūru, kuras ietvaros mājas lapas apmeklētājiem ir pieejamas arī visas NVA vakanču portālā reģistrētās vakances, kopējais jauno vakanču skaits mēnesī ir divas reizes lielāks – aptuveni 3 000, atklāj CV-Online Latvia biznesa attīstības vadītājs Aivis Brodiņš.

Turpretī, ņemot vērā to, ka WorkingDay Latvia ir personāla atlases uzņēmums, nevis darba sludinājumu portāls, visiem amatu konkursiem, kas ir apskatāmi www.workingday.lv, tiek veikta personāla atlase. Šobrīd uzņēmums atlasa darbiniekus vienlaicīgi 52 vakancēm. Katras vakances aizpildīšanas laiks var svārstīties no divām nedēļām, līdz pat 3-4 mēnešiem, atkarībā no tās sarežģītības, ziņu portālam BNN.LV atzīst WorkingDay mārketinga direktors Māris Silinieks.

Viņš piebilst, ka krīzes iespaidā daudzi uzņēmumi izvēlējās piesaistīt darbiniekus paši saviem spēkiem, publicējot darba sludinājumus sludinājumu portālos un paši saņemot pieteikumus. Tāpēc, personāla atlases uzņēmumi piedzīvoja lielāku darba piedāvājumu samazinājumu, kā darba piedāvājumu serveri. Šobrīd, kad ekonomikā ir jūtams optimisms, darba piedāvājumu skaits ir pieaudzis un arī WorkingDay darba piedāvājumu skaits ir audzis 4-5 reizes.

Tomēr neraugoties uz pēdējos mēnešos vērojamo reģistrētā bezdarba samazināšanos un darba vietu skaita palielināšanos, šos rādītājus salīdzinot, redzams, ka joprojām bezdarbnieku skaits krietni pārsniedz darba piedāvājumu skaitu. Uz katru brīvo darba vietu šī gada jūlijā pretendējuši 33 bezdarbnieki, rezumē NVA.