AUTO APSKATS: Jaunākais Passat B8

© publicitātes foto

Latvijas auto tirgū jaunākās paaudzes Volkswagen Passat sedana un universāļa virsbūves versijās parādījās pagājušā gada pašās beigās. Passat rūpnīcas apzīmējums B8 nozīmē, ka šis ir astotās paaudzes modelis, kurš nomaina iepriekš aktuālo 2010. gadā prezentēto pasātu.

Kopš 1973. gada, kad parādījās pirmais Volkswagen Passat, saražots vairāk nekā 16 miljonu dažādu paaudžu automobiļu, un kopumā tas ir trešais veiksmīgākais slavenā vācu autoražotāja modelis. 1. paaudze parādījās 1973. gadā, 2. paaudze – 1980. gadā, 3. paaudze – 1988. gadā, 4. paaudze – 1993. gadā, 5. paaudze – 1996. gadā, 6. paaudze – 2005. gadā, 7. paaudze – 2010. gadā.

Ja jauno modeli salīdzina ar priekšgājēju, jāteic, ka attīstību var saukt par evolucionāru, jo astotais pasāts gan izskatās līdzīgs priekšgājējam, gan konstruktīvi tam ir visai radniecīgs. Līdzīgi tas savulaik bija ar trešo un ceturto paaudzi, kuras joprojām ir bieži sastopamas uz mūsu ceļiem. Vizuāli astotais Passat veidots saskaņā ar markas jaunāko dizaina ideoloģiju, kurā galvenais uzsvars likts uz nedaudz asākām šķautnēm un taisnās līnijās veidoto priekšdaļas noformējumu. Vismazāk izmaiņu saskatāms interjerā – tur atsvaidzinātas dažas detaļas, bet kopumā dizains ir labi pazīstams – solīds un klasiski atturīgs.

Būtiskākie jaunievedumi skar dzinējus un aprīkojumu. Passat prot pats bremzēt, noparkoties, turēties savā joslā un vēl citas lietas. Bagātākajām versijām ir digitāls mērinstrumentu panelis, kura rādījumus vadītājs var iestatīt pēc savām vajadzībām un patikšanas. Nedaudz samazinājies automobiļa svars, bet riteņu bāze kļuvusi garāka. Savukārt jaunie dzinēji un uz degvielas taupīšanu orientētu tehnoloģiju ieviešana automobili padarījuši ievērojami ekoloģiskāku un ekonomiskāku.

Jaunajam Passat pieejami dažādi benzīna un dīzeļa turbomotori jaudas diapazonā no 120 līdz 280 zirgspējām. Visi dzinēji atbilst Euro 6 izmešu standartam, bet degvielas patēriņš un CO2 izmešu daudzums ir samazināts par 20%. Visas versijas ir aprīkotas ar Start-Stop sistēmu un reģeneratīvās bremzēšanas sistēmu. Passat būs pieejams arī plug-in hibrīda versijā (TSI dzinējs ar 115 kW jaudu un elektrodzinējs ar 80 kW jaudu un ārēji lādējamu akumulatoru).

Pie mums jaunais Volkswagen Passat sedana versijā pieejams, sākot no 20 203 eiro, bet Passat Variant sākuma cena ir 21 214 eiro.

Svarīgākais