Šodien sākas Rīgas modes nedēļa

PIRMOREIZ Rīgas modes nedēļā savas kolekcijas rādīs Gruzijas modes zīmoli Dalood un Mariam Gvasalia. Gruzijas dizaineru vārdi Eiropas modes pasaulē pēdējā laikā izskan arvien biežāk © Publicitātes foto

26. Rīgas modes nedēļā (Riga Fashion Week, RFW), kas ilgs līdz 1. aprīlim, savas 2017. gada rudens–ziemas sezonas pretaporter apģērbu kolekcijas prezentēs gan Latvijas, gan ārvalstu dizaineri. Apmeklētājus un dalībniekus sagaida spilgti pasākumi, dizaineru skates un tematiskas prezentācijas.

Rīgas modes nedēļas atklāšana pirmoreiz tās pastāvēšanas vēsturē notiks Rīgas Motormuzejā, un tur, starp retro klases automobiļiem, pirmoreiz Rīgā savas kolekcijas rādīs Gruzijas modes zīmoli Dalood un Mariam Gvasalia. Tiem līdzās - Igaunijas zīmols KÄT, kas sevi pozicionē kā apģērbu zīmolu modernām sievietēm, kuras ciena ilgtspējīgu un ekoloģisku dizainu. Līdz ar to RFW atklāšanas pasākumā Baltijai raksturīgais ziemeļnieciskais stils tiks paspilgtināts ar drosmīgām Kaukāza tautas daudzveidībai un individualitātei raksturīgām krāsu un faktūru kombinācijām.

RFW profesionālo skašu programmas ietvaros tiks prezentētas Latvijā plaši zināmu dizaineru zīmolu jaunākās kolekcijas - NÓLÓ, Amoralle, Katya Katya Shehurina, Anna Led, One Wolf, Paviljons, Natalija Jansone, Narciss. Otro sezonu pēc kārtas ar savu skati piedalīsies arī dizaineres Indras Miklavas zīmols Talented, savu jaunāko vīriešu un sieviešu džinsa apģērbu kolekciju modes ballītes formātā prezentēs dizainers Iļja Buličevs (Bulichev Jeans), bet debitantu gods šosezon ticis jaunam un daudzsološam zīmolam Cinnamon Concept. Kā jau ierasts, uz RFW podija kāps arī pavisam jaunie modeļi, kas kļūs par bērnu modes vēstniekiem un prezentēs zīmolu Paade Mode un Aristocrat Kids kolekciju aktuālos jaunumus.

Rīgas modes nedēļā tiks prezentēts arī modes zīmols Naira Khachatryan no Itālijas. Ar savām jaunākajām kolekcijām viesosies arī kaimiņvalstu pārstāvji - Igauniju pārstāvēs zīmoli KÄT un Pohjanheimo, Lietuvu - dizaineri Lilija Larionova un Julia Janus.

«Divpadsmit gadu laikā RFW ir pierādījusi sevi kā vadošais notikums modes nozarē ne tikai Latvijā, bet arī visā Ziemeļaustrumu Eiropā, katru gadu atklājot jaunu talantīgu Latvijas dizaineru vārdus, kuru darbs ar laiku kļūst pieprasīts arī tālu aiz Latvijas robežām,» stāsta Jeļena Strahova, Baltijas Modes federācijas prezidente. Viņa gan uzsver, ka profesionālās skates RFW ietvaros ir tikai aisberga redzamā daļa - dizaineri visiem spēkiem attīsta savu biznesu un, pateicoties kopīgām pūlēm, izcīna savu vietu arī ārzemju tirgos. Piemēram, zīmola Narciss dizainere Alise Trautmane kopā ar biznesa partneri Sai Kong Ņujorkā atvērusi veikalu Dreams on Air, kur piedāvātas arī citu šajā pilsētā bāzētu modes zīmolu kolekcijas. ASV ir ieinteresējis izsmalcinātais zīmols Amoralle, kura pārstāvji tikko parakstījuši sadarbības līgumu ar vienu no Manhatanas veikaliem. Savukārt zīmols Natalija Jansone šogad sāka sadarbību ar vienu no lielākajiem apģērbu izplatītājiem ASV. Savukārt One Wolf šovasar piedalīsies Helsinki Fashion Week Somijā, kur prezentēs savu jauno 2017. gada rudens-ziemas kolekciju. Zīmols NÓLÓ sācis aktīvi iekarot Krievijas tirgu - kopš šā gada tā kolekcijas pieejamas lielākajā Eiropas konceptveikalā Trend Island Maskavā, kā arī prestižo veikalu Bosco di Ciliegi tīklā. Zīmola Paviljons dizaineri ir atvēruši interneta veikalu paviljons.com, savukārt šīs sezonas RFW debitants zīmols Cinnamon Concept pavisam nesen atvēris veikalu pašā Rīgas centrā - Ģertrūdes ielā 23. Turklāt šīs firmas kolekcija ir pārstāvēta vairākos veikalos Monako un Kannās.

Arī Latvijas bērnu apģērbu dizaineru panākumi nebūt nav bērnu līmenī. No šā gada maija Aristocrat Kids apģērbi būs pieejami vienā no lielākajiem un modernākajiem pasaules lielveikaliem un viszināmākajā Londonas lielveikalā Harrods. Savukārt bērnu modes zīmols Paade Mode mērķtiecīgi turpina iekarot ASV, Lielbritānijas, Vācijas, Francijas, Itālijas, Beļģijas, Austrālijas un citu valstu tirgus.



Izklaide

Kas gan būtu kino bez mūzikas? Protams, sava burvība ir arī mēmajam kino, taču skaņa piešķir mākslas darbam plašumu, aizkustina un ļauj skatītājiem dziļāk iegrimt stāstā, – no majestātiskām simfonijām līdz minimālistiskiem elektroniskajiem skaņdarbiem – katra muzikālā kompozīcija veido raibu emocionālo paleti, vēsta straumēšanas platforma “Disney+”.

Svarīgākais