U2 sasniedz jaunu turnejas ieņēmumu rekordu

© Scanpix/AFP

Īru rokgrupas U2 turneja 360 kļuvusi par ienesīgāko mūzikas vēsturē, pārspējot grupas The Rolling Stones pirms četriem gadiem uzstādīto rekordu, paziņojuši turnejas organizētāji Live Nation Entertainment.

Lēš, ka līdz jūlijam, kad notiks turnejas noslēguma koncerts Kanādā, U2 uzstāšanos būs noskatījušies vairāk nekā 7 miljoni cilvēku 30 pasaules valstīs, kuri par biļetēm samaksājuši vairāk nekā 700 miljonus dolāru.

Reuters atgādina, ka The Rolling Stones savas turnejas Bigger Bang Tour laikā no 2005. līdz 2007. gadam pārdeva biļetes 554 miljonu dolāru vērtībā. Šo rezultātu U2 izdevies pārspēt pēc pagājušās nedēļas nogalē notikušā koncerta Morumbi stadionā Brazīlijas pilsētā Sanpaulu, taču grupai līdz 30. jūlijam, kad Kanādas pilsētā Monktonā notiks turnejas pēdējais koncerts, vēl iecerētas vairāk nekā 20 uzstāšanās. To vidū ir arī fanu ilgi gaidītais koncerts Glastonberijas festivālā 24. jūnijā, kuru, pēc aplēsēm, apmeklēs vairāk nekā 100 000 cilvēku.

"Šie skaitļi ir iespaidīgi, tas ir fantastisks rezultāts," sarunā ar Entertainment Weekly sacījis U2 turnejas menedžeris un producents Artūrs Fogels. Viņš piebildis, ka U2 faktiski radījuši jaunu rokmūzikas šovu formātu, lai saviem faniem spētu nodrošināt vislielāko baudu no koncertiem. A. Fogels īpaši uzsvēris, ka oriģinālais skatuves iekārtojums (Claw jeb Spīles) ļauj uz katru koncertu pārdot krietni vairāk lētākas kategorijas biļešu, kas savukārt padara U2 vairāk pieejamu. "Mēs rūpējamies arī par tiem mūzikas cienītājiem, kuri nevar atļauties dārgas biļetes," sacījis producents.

Grupas turneja tika uzsākta 2009. gada jūlijā Barselonā (pērn solista Bono muguras traumas dēļ turneju gan nācās uz laiku pārtraukt), un pavisam tajā iecerēti 110 koncerti. Ņemot vērā lielo popularitāti, grupa parasti atsaka uzstāšanos nelielās zālēs, priekšroku dodot stadioniem un brīvdabas skatuvēm. Vidēji katru U2 koncertu apmeklē aptuveni 63 000 skatītāju, spriež Live Nation Entertainment. Savukārt Reuters norāda, ka vairāki desmiti grupas aktīvāko fanu pamanījušies katrs pabūt vairāk nekā 30 turnejas koncertos dažādās pasaules malās.

Izklaide

Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība (LaIPA) ir saņēmusi apliecinājumu no Patentu valdes par apbalvojuma GAMMA preču zīmes reģistrāciju. Preču zīmes īpašnieks ir biedrība, kura ir izpildītāju un fonogrammu producentu dibināta bezpeļņas organizācija, un Latvijā veic pašmāju un ārvalstu tiesību īpašnieku mantisko tiesību kolektīvo pārvaldījumu.

Svarīgākais