Interneta parādība Harlem Shake ietver improvizētas dejas atdarināšanu dažādos izpildījumos – portālā YouTube ir iespējams atrast neskaitāmu daudzumu dažādu versiju.
Šajās ākstībās ir piedalījušies arī sportisti, aktieri, dažādu darbu strādnieki, karavīri, arī NASA darbinieki. Dažiem tā ir bijusi vien izklaidējoša piedalīšanās globālā parādībā, citi par to ir iedzīvojušies nepatikšanās, bet dziesmas autors ir labi nopelnījis.
Piemēru, kad šī izklaide kādam ir sagādājusi problēmas, netrūkst. Vairāki kādas Pensilvānijas vidusskolas skolēni izslēgti no skolas par mācību iestādē filmētu Harlem Shake videoklipu, ko skolas vadība atzinusi par vulgāru un nepieklājīgu. ASV Federālā Aviācijas administrācija izmeklē lietu par kādu šā veida kratīšanās videoklipu, kas acīmredzot ir tapis, lidmašīnai esot gaisā. Austrālijā no darba atlaisti 15 ogļrači, kuri nofilmējuši sevi, dejojam šo deju darba vietā.
Šai parādībai ir kāds mazāk redzams, taču nebūt ne mazsvarīgāks aspekts – tām versijām par deju, kas tik bieži ir sastopamas portālā YouTube, ir maz kā kopēja ar īsto Harlem Shake deju, kas radās pagājušā gadsimta 80. gados. Sākotnējo deju, kuras pamata elements ir plecu un roku kustināšana, radīja nu jau aizsaulē aizgājušais Alberts Leopolds Boiss, zināms arī kā Al B, kādā no Hārlemas basketbola laukumiem. Tas bija hiphopa kultūras sākumposms, un Harlem Shake kļuva par bieži izmantotu elementu šā mūzikas stila videoklipos.
Tā kā pašlaik populārajai kratīšanās sērgai nav nekā kopīga ar Harlem Shake, ja neskaita nosaukumu, daži hiphopa kultūras pārstāvji un Hārlemas iedzīvotāji ir izteikuši neapmierinātību par jauno parādību. Citi hārlemieši izdevumam The Economist ir atzinuši, ka, lai gan pašlaik populārā deja ir jautra, tā nav nekas vairāk kā ķēmošanās. Savukārt tiem, kuri vēlētos cilvēkus izglītot un norādīt uz būtisko atšķirību starp abām dejām, neko daudz nevedas – portālā YouTube krietni vieglāk ir atrast vai pat nejauši pamanīt jauno deju, savukārt klasiskā Harlem Shake ir mērķtiecīgāk jāmeklē.
Bet tikmēr dīdžejs un producents Baauer, kura radītās dziesmas Harlem Shake pavadījumā tik daudzie un dažādie cilvēki kratās, par notiekošo tikai priecājas. Autordarbu īpašniekiem, sadarbojoties ar YouTube, pašlaik ir iespējas precīzi zināt, kā un cik daudz viņu darbi vai to fragmenti dažādos veidos ir sastopami YouTube augšupielādētajos materiālos. Īpašnieki YouTube var pieprasīt automātiski identificētos darbus dzēst, taču viņi var pretendēt arī uz ieņēmumiem, kas gūti, lietotājiem klikšķinot uz reklāmām pie konkrētā videomateriāla. Aizvien vairāk mākslinieku mūsdienās izvēlas tieši šādu pieeju, kas ietver nevis sava darba izplatības ierobežošanu, bet gan tā izplatības un popularitātes veicināšanu. Tādējādi ir iespējams nopelnīt gan no reklāmām, gan arī no paša darba pārdošanas, piemēram, mūzikas veikalos. Lielā mērā pateicoties tieši interneta trakumam, šī dziesma pašlaik ir populārāko dziesmu sarakstos gan ASV, gan citās valstīs. Cik daudz naudas Baauer par savu darbu ir iekasējis, nav zināms, bet visai droši, ka tā ir ievērojama naudas summa. Korejiešu mūziķis PSY, kura Gangnam Style bija ārkārtīgi populāra pērn, tikai no YouTube vien saņēma honorāru 870 tūkstošu dolāru apmērā. Savukārt lietotāji, kuri veido klipus, popularizē sākotnējo autordarbu, dara to prieka pēc un finansiālu atlīdzību negūst.
Tiem, kurus tracina vai kuriem gluži vienkārši nepatīk šīs izklaides, ir arī kādas labas ziņas. Saskaņā ar sociālo mediju datu analītikas pakalpojuma Topsy sniegtajiem rezultātiem šī mode strauji noriet. Popularitātes augstāko punktu tā sasniedza februāra beigās, kad sociālajos medijos (piemēram, Twitter) dienā šīs dejas nosaukums tika pieminēts vairāk nekā 550 000 reižu, bet kopš tā laika ir vērojams straujš cilvēku intereses kritums. Tuvāko mēnešu laikā daudzi par šo parādību, domājams, būs aizmirsuši pavisam. Taču tās vietā pilnīgi noteikti nāks kas cits.