Pērkot saldumus, lielākā daļa patērētāju nepievērš uzmanību kaloriju daudzumam

53% Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties saldumus, nedomā par to veselīgumu, liecina SIA G.Miežis Ārsts veiktais pētījums. Produkta cena, derīguma termiņš un svars ir galvenie aspekti, kam patērētāji pievērš uzmanību, iegādājoties našķus. Interesanti, ka tikai piektā daļa aptaujāto pievērš uzmanību saldumu kaloriju daudzumam.

“Vecākiem un viņu bērniem ikdienā būtu jāpievērš lielāka uzmanība veselīga uztura izvēlei un aktīvam dzīvesveidam, kas ir liekā svara un aptaukošanās pamatā. Bērni jau agrīnā vecumā būtu jāradina pie veselīgu saldumu lietošanas paradumiem, izvairoties no tādiem našķiem kā smalkmaizītēm, dražejām, čipsiem, saldinātiem dzērieniem un citiem saldumiem, kas satur daudz tauku un krāsvielu. Tā vietā ieteicams bērnam dot Hematogenu, graudu batoniņus vai augļus,” uzsver Gerda Lielause, pediatre, ģimenes ārste.

Pētījums atklāj, ka ģimenēs ar bērniem saldumu lietošanas paradumi kopumā būtiski neatšķiras no vidējām tendencēm – 31% aptaujāto iedzīvotāju ar bērniem vienu līdz trīs reizes nedēļā uzturā lieto smalkmaizītes, kūkas un šokolādi, 28% izvēlas cepumus, savukārt 23% – biezpiena sieriņus. Biežāk nekā vidēji par iegādāto našķu veselīgumu domā sievietes (51%) un iedzīvotāji ar vidēji augstiem un augstiem ienākumiem (36%). Zīmīgi, ka pilsētnieki daudz vairāk domā par saldumu izvēli nekā laucinieki, attiecīgi 51% un 33%.

90% no aptaujātajiem iedzīvotājiem norāda, ka būtiskākais faktors, iegādājoties saldumus, ir to cena. Nākamais kritērijs ir derīguma termiņš (82%) un daudzums (76%). Interesanti, ka cilvēki daudz vairāk pievērš uzmanību produktu dizainam (53%), nekā kaloriju daudzumam (20%), kā rezultātā bieži vien iegādājas neveselīgākus saldumus.

Izklaide

Pēc ilgāka un grūti izskaidrojama pārtraukuma pie klausītājiem atgriezusies dziedātāja Grēta Grantiņa – šoreiz ar melodiski dinamisku singlu ”Vai ne”, kas izdots kopā ar daudzsološo reperi Wiesuli.

Svarīgākais