Kā liecina lielveikalu tīkla "Maxima" veiktā aptauja, Latvijas iedzīvotāji no visiem piena produktiem visvairāk iecienījuši tieši sieru - to kā vienu no iemīļotākajiem piena produktiem nosaukuši 61% aptaujāto. Topa otrajā vietā ierindojies piens (47%), bet 42% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju kā ikdienā biežāk lietoto piena produktu nosaukuši jogurtu.
Topa ceturtajā vietā ierindojies biezpiens - bez tā savu ikdienas maltīti nespēj iedomāties 40% aptaujāto. Savukārt teju katrs trešais aptaujātais Latvijas iedzīvotājs savu iecienītāko piena produktu vidū nosauc arī krējumu (31%) un kefīru (30%). Balsojot par piena produktiem, respondenti tika aicināti norādīt trīs savus iecienītākos produktus.
Siers ir ne tikai tas piena produkts, kuru aptaujātie Latvijas iedzīvotāji visbiežāk notiesā, bet arī tas, ar kuru viņi visvairāk lepojas. Piemēram, kā Latvijā ražotus piena produktus, ar kuriem vērts iepazīstināt pasauli, lielākoties visi respondenti nosaukuši sierus. Katrs ceturtais aptaujātais (25%) norādījis, ka pasaule būtu jāiepazīstina ar mūsu Trikātas "Siera bumbām", bet gandrīz katrs piektais (18%) - ar Jāņu sieru. 15% respondentu par īpašāko Latvijas sieru, ar kuru varam lepoties, atzinuši "Talsu rituli", bet 14% respondentu - kausēto sieru "Dzintars".
Kopumā aptaujātie Latvijas iedzīvotāji bez piena produktiem nespēj iedomāties savu ikdienas ēdienkarti - vairums respondentu (61%) tos uzturā lieto katru dienu. Teju trešdaļa jeb 30% piena produktus lieto katru otro dienu, bet vien nepilni 3% aptaujāto tos uzturā lieto retāk nekā reizi nedēļā.
Teju puse aptaujāto (48%) ikdienā iegādājas parastos jogurtus, 27% izvēlas dzeramos jogurtus, savukārt katrs desmitais (11%) aptaujātais priekšroku dod īpaši veselīgajiem Lakto jogurtiem. Savukārt, vērtējot pēc garšas, Latvijas iedzīvotāji visbiežāk iegādājas jogurtu ar persiku garšu (17%). 14% aptaujāto iecienījuši jogurtu ar ķiršu, savukārt 13% - ar zemeņu garšu.
Iegādājoties piena produktus, Latvijas iedzīvotāji vislielāko uzmanību piešķir tam, vai produkts ir viņiem zināms un iepriekš jau pārbaudīts - šis faktors ir būtisks vai ļoti būtisks 84% respondentu. 80% aptaujāto par svarīgu vai ļoti svarīgu nosauc arī produkta cenu, savukārt 65% respondentu būtisku nozīmi piešķir tam, vai produktam ir augsta uzturvērtība un tas ir vitamīniem bagāts. Novērtējot katra faktora nozīmi, respondenti tika aicināti atzīmēt trīs viņiem nozīmīgākos faktorus.
Latvijas iedzīvotāji arī labprāt izmēģina arvien jaunus piena produktus - 37% respondentu vienmēr cenšas izmēģināt jaunus produktus, to veidus un garšas. 42% respondentu atzīst, ka labprāt eksperimentē, ja vien viņus ir pārliecinājusi reklāma vai draugu ieteikumi. Desmitā daļa (10%) aptaujāto jaunus piena produktus izmēģina vien tad, ja tie nepieciešami kādai jaunai receptei, savukārt gandrīz tikpat liels skaits - 9% aptaujāto - uzticas tikai pārbaudītām vērtībām un ar eksperimentiem neaizraujas.