Liepājā un Ogrē būs skatāma multimediāla monoopera «Cilvēka balss. Telefons»

© Publicitātes foto

19. decembrī plkst. 19.00 Liepājas koncertzālē «Lielais Dzintars» un 22. decembrī plkst. 19.00 Ogres novada Kultūras centrā izcilā operdīva Sonora Vaice viesosies ar multimediālu monooperu «Cilvēka balss. Telefons».

Operetes teātra iestudējuma vizuālo koncepciju - scenogrāfiju, kostīmus un video - veidojusi multimāksliniece Ineta Sipunova, kuras radītā skatuves vide un multimediālās projekcijas izcili bagātina filmēto tēlu un solistu Sonoras Vaices (soprāns) un Naura Indzera (baritons) saspēli uz skatuves, atklājot ekspresīvu un piesātinātu sievietes iekšējo pasauli.

Džankarlo Menotti monoopera «Telefons» ir tapusi pagājušā gadsimta vidū, kad tehnoloģijas telefona veidolā ienāk aizvien vairāk mājās un kļūst par aizraujošu nodarbi mājsaimniecēm. Vieglā un komiskā stāsta galvenā varone Lusija ir tik aizņemta ar telefonsarunām, ka nepamana līgavaini, kurš atnācis viņu (Lusiju) bildināt. Pēc vairākām stundām bezcerīgas gaidīšanas viņam nekas cits neatliek, kā doties uz telefona būdiņu un bildinājumu izteikt pa telefonu.

Savukārt Frensisa Pulenka monoopera «Cilvēka balss» ir eksistenciāli skaudrāka - iestudējums gan ar humoru, gan dziļi filozofiski atklāj sievietes jūtu, ilgu un domu pasauli, rosina pārdomas par dzīves vērtībām un spēju dzīvot šeit un tagad.

Šoruden VEF Kultūras pilī notikusī iestudējuma izrāde ir saņēmusi daudzas izcilas atsauksmes, un skatītāji atzīst, ka dziedātāja Sonora Vaice ir lieliskā formā un iestudējumu ir tiešām vērts redzēt. «Tas ir vienkārši kaut kas apbrīnojams! Sonoras Vaices balss diapazons un balss materiāls ir izcilā formā,» pēc Rīgas izrādes noskatīšanās pauda komponists Pēteris Vasks. «Izrādes skatuve un scenogrāfija ir tiešām ieliska! Nākot uz izrādi, mēs gribam, lai uz skatuves rada ticamu ilūziju un mūs apbur, un tas šeit tiešām arī izdodas,» papildina aktrise Indra Burkovska.

«Sonoras Vaices veidotās viencēlienu operas «Cilvēka balss» un «Telefons» ir īsta dāvana skatītājiem un operas mīlētājiem. Tas, ka Sonora ir izcila dziedātāja, gan operas, gan operetes žanros, ir zināms jau sen, jo viņa ir mūs priecējusi daudz gadus. Tagad, Sonoras debija kā režisorei īstenībā ir ļoti jauks pārsteigums. Ir patiešām krāšņi un skaisti - gan mūzika un dziedājumi, gan vizuālais ar ļoti efektīvām videoprojekcijām, radot atmosfēru un padziļinot stāstu, un muzikālo piedzīvojumu. Cik «Telefons» ir jautrs, humora pilns, tik «Cilvēka balss» ir skumju, nostalģijas, sāpju un dvēseles pārdzīvojumu piesātināts. Ar prieku iesaku piedzīvot šīs divas izrādes,» atzīst finansiste Ilze Jurkāne.

«Apbrīnojams Sonoras Vaices vakars. It kā pieredze liecina, ka būt vienlaikus režisorei un galvenās lomas tēlotājai nav prāta darbs, taču Sonora Vaice apliecina, ka var. Un izcili var abas šīs funkcijas apvienot un izveidot savu pārliecinošu stāstu par sievieti tās vieglprātībā un skaudrā nopietnībā. Lielisks Inetas Sipunovas video, kas veido darbības vidi un noskaņu. Lakonisks klavieru pavadījums, kas vēl vairāk ļauj izcelties Sonoras balsij,» redzēto vērtē Etnogrāfiskā muzeja sabiedrisko attiecību vadītāja Līga Rimšēvica.

Biļetes var iegādāties «Biļešu paradīzes» kasēs un internetā: https://www.bilesuparadize.lv/lv/performance/21950 Biļešu cenas: 10 - 20 EUR. Skolēniem, studentiem, pensionāriem un invalīdiem - 20% atlaide!

Operetes teātra iestudējums «Cilvēka balss. Telefons» pirmizrādi piedzīvoja šogad 30. jūlijā Alūksnes pilsētas svētkos. Iestudējums tapis ar Rīgas domes atbalstu.

SVARĪGI! Pie ieejas katram apmeklētājam jāuzrāda digitālais Covid-19 sertifikāts, kas apliecina, ka persona ir vakcinējusies pret Covid-19 vai arī ir izslimojusi Covid-19, un personu apliecinošs dokuments.

***

Sonora Vaice ir Operetes teātra vadošā soliste un izcilākā operetes žanra dziedātāja Latvijā, vairāku starptautisku konkursu laureāte. Mākslinieces radošā biogrāfija ietver teju visas vadošās soprāna lomas arī Latvijas Nacionālajā operā. Sonora Vaice ir absolvējusi Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Ludmilas Braunas vokālo klasi un mācījusies pie daudziem starptautiski atzītiem pedagogiem, dziedājusi Sidnejas operas festivālā un dažādos Vācijas, Zviedrijas, Krievijas, Igaunijas un citu valstu operteātros.

Ineta Sipunova ir multimediju māksliniece, darbojusies kā scenogrāfa Andra Freiberga digitālās grafikas asistente vairākām teātra un operas izrādēm Rīgā, Maskavā un Sanktpēterburgā, veidojusi videoprojekcijas režisora Alvja Hermaņa iestudētajām operām «Trubadūrs», «Cosi fan tutte», «Jenūfa» un «Parsifāls», veidojusi videomākslas objektus Latvijā un ārvalstīs. Ineta Sipunova strādājusi ar režisoriem Andreju Žagaru, Dž. Dž. Džilindžeru, Mārtiņu Eihi, Ģirtu Ēci, Elīnu Ļihačevu, u.c.

Izklaide

Muzikāli un cilvēcīgi atšķirīgi, bet stāstā vienoti – četri radošo industriju pārstāvji Abra, Sniegs, Upelnieks un Bārda piedāvā dziesmu “Garā”. “Stāstot personīgās pieredzes un pārdomas par nonākšanu dzīves grūtībās, dziesmā izskan aicinājums nevis grimt dziļāk problēmās, bet raudzīties uz augšu – meklēt izeju un risinājumu,” tā šī negaidītā četrotne piesaka šo dziesmu.