Latvijas džeza mūzikas izdevniecības “Jersika Records” paspārnē izdota kārtējā pērle - džeza un laikmetīgās mūzikas saksofonista un komponista Kārļa Auziņa plate, kas ierakstīta kopā ar klasiskās mūzikas pianistu Rihardu Plešanovu.
“”Still Nature” jeb “Klusā daba” ir meditācija, svārstības starp apziņu un zemapziņu, tā ir iekšējo un ārējo pasauļu un no tām izrietošo impulsu vērošana, kas pārtulkoti sagatavoto klavieru un saksofona izvērsto tehniku kopīgā skanējumā. Kā jau vēsta albuma nosaukums - šeit dzirdamā mūzika galvenokārt “dzīvo” abu šo instrumentu klusajā būtībā, tā pietuvinās to intīmajai dabai,” stāsta Kārlis Auziņš. “Šis albums ir turpinājums manam praktiskajam un kompozicionālajam pētījumam saksofona skaņas iespējās, kas tika dokumentēts manā solo albumā "Oneness and The Transcendent Truth”. Šajā gadījumā pievienoju arī klavieres, lai no šiem diviem instrumentiem radītu jaunu, atšķirīgu skaņu pasauli un aizvestu klausītāju muzikāli garīgā ceļojumā.”
Jāatgādina, ka Kārlis Auziņš nominēts “Lielajai mūzikas balvai 2022” par izcilu sniegumu gada garumā.
Absolvējis Amsterdamas konservatoriju un Kopenhāgenas Ritmiskās mūzikas konservatoriju, aktīvs Latvijas, Eiropas un Skandināvijas džeza un mūsdienu mūzikas skatuves dalībnieks. Tā, piemēram, nesen vācu saksofonista Jonas Engel vadītā ansambļa “Own Your Bones” sastāvā viņš uzstājās prestižajā “Jazzahead!” festivālā Brēmenē. Arī Rihards Plešanovs ir vīrs ar vārdu - “Lielās mūzikas balvas 2022” nominants kategorijā “Par izcilu darbu ansamblī”, klavieru kvarteta “Quadra” un ansambļa “Arcandela” līdzdibinātājs, sadarbojies ar Latvijas Radio kori un “Kremerata Baltica”, LNSO un Liepājas Simfonisko orķestri utt., u.t.jpr.
Jaunajā skaņu platē klausāmi it kā tikai pieci skaņdarbi, taču to kopējais garums ir ap 45 minūtēm, jo pāris no tiem ilgst 10 - 15 minūtes. Tie ierakstīti pilnīgi analogi magnētiskajā lentē 2021. gada decembrī Rīgas skaņu ierakstu studijā Reformātu baznīcā skaņu režisora Mārtiņa Krastiņa vadībā. Rihards Plešanovs uzsver, ka “ar Kārli Auziņu izveidojās kaut kas pilnīgi jauns, jo viņš iedvesmu smeļas no afrikāņu un indiešu ritmiem”, un šī jauno tehniku apgūšana un eksperimentēšana te uzrādās pārpārēm, kas gan vidējam klausītājam nederēs - ar nepieradinātu ausi šajā Kārļa Auziņa skaņu ceļojumā nav vērts doties. Bet citādi ir interesanti, šis meditatīvais albums nudien var sniegt jaunu pieredzi. Paklausieties kaut vai skaņdarbu “Berlin 2021”.