Džeza mūzikas izdevniecības “Jersika Records” paspārnē izdota talantīgā un superīgā (vai otrādi) vibrofonista un komponista Miķeļa Dzenuškas (vai otrādi) un viņa grupas “Uzvaras Bulvāris” skaņu plate “Latvijas zivis”.
Jaunajā platē iekļautas piecas oriģinālmūzikas kompozīcijas, kuras, atbilstoši plates nosaukumam, ir nosauktas tikpat “zivīgi” - “Asaris”, “Līdaka”, “Sapals”, “Zandarts” un “Forele”. Kāpēc vairāk nekā 11 minūtes garajam skaņdarbam ir dots ātrās līdakas vārds (pārējās kompozīcijas ir 5 - 7 minūšu garumā), bet ar ko cits skaņdarbs izpelnījies elitārās foreles nosaukumu, diez vai kādam būs skaidrs, tāpēc vērsīsimies pie izdevējiem: “Kompozīcijas kopā veido vienotu svītu, kur katra no svītas daļām raksturo konkrētu zivju sugu. Tā veidota programmatiskā stilā, katrai zivju sugai un tās īpatnībām, norādot uz mūzikas raksturu. Stilistiski mūzika ir ļoti daudzveidīga, ietverot džeza, fanka un akadēmiskās mūzikas elementus.”
Savukārt pats Miķelis Dzenuška gatavs pastāstīt vēl detalizētāk: “Mana pirmā noķertā zivs bija karūsa. Tas bija Latgalē - laukos, kur vecāki mani kā mazu puiku pa vasarām veda atpūsties un iepazīt dzīvi ārpus pilsētas. Toreiz es nevarēju iedomāties, ka šī pirmā noķertā zivs mani 20 gadus vēlāk varētu iedvesmot rakstīt albumu. Nāca tīņu gadi, mūzika un mācības aizpildīja visu manu brīvo laiku. Makšķerēšana tika aizmirsta, līdz pirms diviem gadiem, neizskaidrojamu iemeslu dēļ, šis hobijs atkal kļuva aktuāls. Šoreiz karūsas mani vairs neinteresēja - iemīlēju foreļu makšķerēšanu un bradāšanu pa Latvijas mazajām upītēm. Kādā karstā vasaras dienā, sēžot upes vidū uz akmens, man radās ideja - kāpēc gan neuzrakstīt instrumentālu džeza svītu, kur katra no svītas daļām ilustrē kādu zivs sugu?! “Latvijas zivis” stāsta par cilvēka un vides mijiedarbību, un dabu kā neizsmeļamu radošās iedvesmas avotu. Katrā no piecām svītas daļām aprakstīta kāda zivju suga: neprognozējamais asaris, viltīgā līdaka, spēcīgā un ātrā forele, rotaļīgais sapals un noslēpumainais zandarts. Zivju sugu raksturi un paradumi bieži vien ir visai līdzīgi dažādiem cilvēku personības tipiem - nešaubos, ka ikkatrs no klausītājiem šajā mūzikā saklausīs kaut ko no sevis, jo vai tad mēs tiešām esam tik atšķirīgi no dabas mums apkārt?”
Nu, ja tik smalki izskaidro, tad uz šīm “skaņu zivīm”, protams, var raudzīties jau ar pavisam citām acīm. Savukārt muzikāli - Dzenuška nav egoistiski licis pirmajā plānā savu vibrofonu, bet ļāvis no sirds patikas izspēlēties arī kolēģiem no grupas “Uzvaras Bulvāris”. Savukārt šie kolēģi ir varen meistarīgi - uzspīd gan pūšamo instrumentu speciālisti Reinis Puriņš (trompete) un Artūrs Sebris (saksofons), gan pianists Matīss Žilinskis, gan ritma sekcija Daniēls Pelcis (basģitāra) un Jēkabs Zemzaris (bungas), gan ģitārists Svens Vilsons. Savs darbiņš atrodas arī perkusionistam Uģim Upeniekam. Par mūzikas cienītājiem viss skaidrs, bet nez, ko par šo darbu teiks makšķernieki?