Samira Adgezalova. Par salauztu mīlestību

LIELĀKAIS GANDARĪJUMS šajā sezonā aktrisei Samirai Adgezalovai bijis par savedējas Fjoklas Ivanovnas lomu izrādē Precības. «Lai arī sākotnēji man tur nemaz nebija jābūt, zvaigznes tomēr sastājās par labu man. Un, liekot roku uz sirds, varu teikt, ka, lai arī laika nebija daudz, par paveikto esmu gandarīta – jo ieguldīju sevi visu, visu, strādāju maksimāli daudz un pēc labākās sirdsapziņas.» © Guntis BĒRZIŅŠ

«Es domāju, ka cilvēkam nevienās attiecībās nevajadzētu pazaudēt sevi. Katrā ziņā es esmu vienkārši citādāka nekā Čehova Nensija, iekšēji daudz distancētāka. Un es uzskatu, ka sievietēm ir jāprot tādām būt,» saka Liepājas teātra jaunā aktrise Samira Adgezalova. Viņai sestdien pirmizrāde – Platonova sievas Nensijas loma režisora Dž. Dž. Džilindžera iestudētajā liriskajā komēdijā Platonovs un viņa sievietes.

Šis ir pēdējais Liepājas teātra 110. sezonas jauniestudējums, bet sezonu teātris beigs 10. jūnijā ar Sergeja Zemļanska iestudēto kustību izrādi Precības.

Jauniestudējums ir Dž. Dž. Džilindžera skatuves variants Antona Čehova pirmajai lugai Platonovs, kas sarakstīta 1879. gadā, bet publicēta tikai 1923. gadā - 19 gadus pēc autora nāves. Lugas četri cēlieni ir 134 lappuses gari, tāpēc, to iestudējot, teksts parasti tiek krietni īsināts. Tā rīkojies arī režisors, kurš šo darbu pats arī tulkojis, turklāt gājis tālāk un lugas darbību no 19. gadsimta beigām pārcēlis uz 20. gadsimta 60. gadu Ameriku.

Lugas varoņi slīgst garlaicībā, līdz pēc ilgākas prombūtnes mājās atgriežas Platonovs (Egons Dombrovskis) un viņa sieva Nensija (Samira Adgezalova), saceļot pamatīgu kaislību vētru. Ikdienas mieru pārtrauc gan skaļās ballītes, gan Platonova spēja savaldzināt ikvienu. Bet cik ilgi tā iespējams turpināties? Pārējās lomās: Signe Dancīte, Everita Pjata, Anete Berķe, Mārtiņš Kalita, Edgars Pujāts un Kaspars Gods. Kopā ar režisoru pie izrādes veidošanas strādā arī scenogrāfs Kristians Brekte un gaismu mākslinieks Mārtiņš Feldmanis, kostīmu māksliniece Anna Heinrihsone un horeogrāfe Linda Kalniņa.

«Nensija ir mazliet naiva un vienkārša meitene, ļoti mīloša un uzticīga sieva, bet - vienā brīdī viss negaidīti sabrūk un viņas pasaule sagāžas kājām gaisā. Lai arī režisora traktējumā tā ir liriska komēdija un skatītājiem arī būs par ko pasmieties, no Nensijas skatupunkta stāsts tomēr ir par salauztu mīlestību. Patiesībā tur sāpju un ciešanu ir diezgan daudz, jo katram drusku sāp, katrs drusku cieš,» stāsta Nensijas lomas atveidotāja Samira Adgezalova. Aktrise neslēpj: arī viņa savos 24 gados jau ir piedzīvojusi mīlestības sirdssāpes, tikai viņas pasaule tāpēc nav sabrukusi. «Es esmu pati par sevi, man patīk būt iekšēji distancētai, bet Čehova sievietes šajā lugā tādas nav, viņas ir atkarīgas no Platonova, gatavas viņam atdoties un doties līdzi. Protams, tagad ir cits laiks un nevar tā salīdzināt, un tomēr es uzskatu, ka sievietes un vīrieša attiecībās jābūt savstarpējai mijiedarbībai un neviens nedrīkst pazaudēt sevi.»

Samirai Adgezalovai Nensijas loma ir šosezon ceturtā - sezona sākās ar Sievietes lomu F. Dirrenmata traģiskajā komēdijā Vecās dāmas vizīte, tai sekoja Meitenes loma A. Vampilova antiutopijā Vecākais dēls, nākamā bija savedējas Fjoklas Ivanovnas loma N. Gogoļa komēdijā Precības, un sezona noslēdzas ar Nensijas lomu izrādē Platonovs un viņa sievietes. «Lai arī drusciņ ir sajūta, ka sezona bijusi gara, ka jau gribas vasaru, vēl nav galīgs spēku izsīkums. Es apzinos, ka ir jāsaņemas vēl pavisam nedaudz, lai ir spēks noskriet arī pēdējos metrus,» saka Samira Adgezalova, atklājot, ka vasaras atvaļinājuma laikā viņa gribētu izbraukt kaut kur ārpus Latvijas, pabūt kopā ar ģimeni un draugiem, kam sezonas laikā ticis par maz uzmanības. «Viss pārējais, kā jau vienmēr - jūra, grāmatas, saule, sports. Jānovada arī daži pasākumi, bet jūlijā un augustā jādodas viesizrādēs - uz Cēsīm un Rīgu. Nu jā, tas nozīmē, ka nekur tālu prom no teātra nebūšu,» aktrise secina.



Izklaide

Šveices Bāzeles kantonā šodien notiek referendums, kurā pilsoņiem jāizlemj, vai tērēt miljoniem eiro starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa organizēšanai, ko pretinieki nodēvējuši par valsts naudas izšķiešanu zaimojošam mūzikas pasākumam.

Svarīgākais