Pagarināta pieteikšanās gandrīz miljons latu vērtajā konkursā par kultūras tūrisma popularizēšanu

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) pagarinājusi pieteikumu pieņemšanas laiku konkursā par kultūras tūrisma reklāmas kampaņas izstrādi un īstenošanu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja TAVA.

Ņemot vērā konkursa sarežģītību un nepieciešamību tā norises organizēšanā veikt grozījumus, konkursa beigu termiņš tiek pagarināts, visticamāk, līdz septembra vidum. Precīzs konkursa beigu termiņš tiks vēl paziņots.

Jau ziņots, ka šā gada jūlijā tika izsludināts apjomīgs konkurss par starptautiskas kultūras tūrisma reklāmas kampaņas izstrādi un īstenošanu 2013. un 2014.gadā. Paredzamā kopējā līgumcena ir 909 000 latu bez pievienotās vērtības nodokļa.

TAVA direktors Armands Slokenbergs atzina, ka konkurss ir liels gan naudas izteiksmē, gan nozīmības ziņā.

"Tas noteikti būs spēku un varēšanas pārbaudījums arī reklāmas nozarē strādājošajiem, jo šāda izaicinājuma un iespējas iesaistīties Latvijas tūrisma popularizēšanā pēdējos gados viņiem nav bijis," norāda Slokenbergs.

Kampaņas mērķis ir veicināt Latvijas kā kultūras tūrisma galamērķa un Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas 2014.gadā atpazīstamību noteiktās mērķa grupās Latvijai prioritārajos ārvalstu tirgos.

Reklāmai jāinformē par kultūras galvaspilsētas pasākumiem un tūrisma apskates objektiem gan Rīgā, gan visā Latvijā, jāveicina par tiem publicitāte ārvalstu masu medijos un sociālajos tīklos, kā arī jāsekmē atbilstošo interneta resursu apmeklētība un ceļotāju skaita palielināšanās ārpus aktīvās tūrisma sezonas.

Latvija kā kultūras tūrisma galamērķis un Rīga kā Eiropas kultūras galvaspilsēta būs jāreklamē Vācijā, Krievijā, Somijā, Zviedrijā un Norvēģijā.

Kampaņa ir sadalīta divos posmos. Pirmais posms paredz piesaistīt uzmanību un veicināt atpazīstamību minētajās valstīs noteiktās mērķa grupās, bet otrais posms - veicināt ceļojumus. Pirmais posms tiek plānots laika periodā no 2013.gada oktobra līdz 2014.gada martam, otrais - no 2014.gada janvāra līdz oktobrim.

Iepirkumam ir četras daļas, un pretendents var iesniegt piedāvājumu pēc savas izvēles - par vienu, vairākām vai visām daļām. Konkursā var pretendēt jebkura fiziska vai juridiska persona vai personu grupa.

Lai novērtētu pretendentu piedāvājumu, TAVA direktora vadībā izveidota vērtēšanas komisija.

Piedāvājumi tiks vērtēti, aptverot daudzpusīgas prasības - kultūras tūrisma reklāmas kampaņas galvenā ideja, kampaņas arhitektūra un radošā stratēģija, radošie risinājumi izvēlēto komunikāciju materiālu izstrādei un izgatavošanai atbilstošajās valstīs un mērķa auditorijās, kultūras tūrisma reklāmas kampaņas norises kopējais grafiks, sadalot to pa kampaņas posmiem, kā arī konkrēti priekšlikumi sponsoru un partneru piesaistei, netradicionāli reklāmas risinājumi un saturs, kā arī citas prasības.

Izvēles kritērijs būs saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums.

Iepirkums tiek finansēts no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta Latvijas kā tūrisma galamērķa konkurētspējas stiprināšanai ārējos tirgos.