Shortcut skatītāji: izklaides platforma piedāvā bagātu saturu

© Publicitātes foto

Žurnāla Pie Galda veidotāja un ēdienu blogere Linda Vilmansone Lattelecom piedāvāto izklaides platformu Shortcut aktīvi lieto jau dažus mēnešus. Platforma kļuvusi par viņas kompanjonu virtuvē. Shortcut atzinību izpelnījies arī daudzu citu lietotāju vidū – viņi augstu vērtē iespēju skatīties tikai viņus interesējošo saturu sev vēlamā laikā un vietā, kā arī bagātīgo jaunāko filmu un seriālu buķeti. Turklāt kļūt par Shortcut lietotāju ir ērti un vienkārši – mūsdienu televīzija ir dažu klikšķu attālumā.

Linda daudz rosās virtuvē, un Shortcut kļuvis par viņas izklaidētāju laikā, kad Linda gatavo maltīti. «Virtuvē acu augstumā novietoju planšeti un tajā skatos mani interesējošās pārraides. Mans atklājums noteikti ir kanāls Rīga TV24 - tur ir gan kulinārijas šovi, gan interesanti raidījumi par dažādām personībām. Shortcut man kalpo arī kā mūzikas atskaņotājs,» stāsta Linda. Savukārt pēc spraigas darba dienas Linda izvēlas paskatīties kādu seriālu vai labu filmu. «Piemēram, nesen skatījos filmu Alise Brīnumzemē. Filma kinoteātros vairs netiek rādīta, bet prieks, ka Shortcut tā ir pieejama. Turklāt būtiski - varēju šo filmu skatīties legāli un labā kvalitātē. Arī par seriālu gardēžiem nav aizmirsts. Man estētisku baudījumu sniedz Paolo Sorrentīno seriāls Jaunais pāvests [Young Pope]. Lieliska režija, mūzika un aktieri,» rezumē Linda.

Sava veida zāles

Savukārt TV raidījumu vadītājas Martas Seleckas ģimenē cieņā ir filmas - Shortcut platformā tiek skatīti ne tikai kino jaunumi, kas nesen izrādīti kinoteātros, bet arī filmas, kas savu aktualitāti un popularitāti nav zaudējušas jau gadiem. Visvairāk Shortcut saturs tiek patērēts, ģimenei esot laukos - tradicionālās televīzijas tur neesot, tāpēc allaž esot līdzi portatīvais dators, caur kuru tiek arī baudītas Shortcut iespējas. Marta secina, ka platforma kalpojusi kā sava veida zāles viņas dēlam, kuram nav gājis secen gripas laiks. Slimošanas laikā viņš varējis sekot līdzi dažādu supervaroņu gaitām jeb skatīties, ko konkrētajā brīdī visvairāk sirds kārojusi.

Arī pensionāre Faina Fjodorova atzinīgi novērtē Shortcut sniegtās izklaides iespējas. «Man ir Interaktīvā televīzija, un meita ierosināja pamēģināt arī Shortcut. Biju pārsteigta, cik vienkārši ir to lietot - tas ir elementāri. Esmu iecienījusi seriālus - tagad tos varu skatīties, kad un cik ilgi gribu. Nav vairs jāgaida nākamā diena, lai redzētu nākamo sēriju. Varu kaut visu sezonu noskatīties uzreiz. Tas ir ļoti ērti. Nav vairs arī nekādu reklāmas paužu. Arī mans vīrs ir regulārs Shortcut skatītājs - viņu vairāk saista Latvijā radītās filmas. Turklāt, ja vīrs uz lielā ekrāna skatās sporta pārraides, piemēram, NBA spēli, es varu paralēli skatīties iemīļotos seriālus uz planšetes Shortcut lietotnē. Savukārt mazmeita labprāt izmanto iespēju skatīties iemīļotās multfilmas vēlreiz un vēlreiz, jo tās nav jāpērk katru reizi no jauna. Katrs varam atrast sev ko piemērotu,» rezumē Faina.

Shortcut pie klientiem nonāca pērnā gada jūlijā, piedāvājot viņiem filmu, seriālu, dažādu raidījumu un sporta tiešraižu skatīšanos jebkurā vietā, no jebkuras ierīces (viedtālruņa, planšetes, datora TV) no jebkura interneta pieslēguma. «Lietošanas paradumi Shortcut lietotājiem ir visnotaļ atšķirīgi, un katrs izvēlas sev ērtāko skatīšanās veidu. Shortcut skatītāji arvien biežāk izvēlas saturu patērēt ne tikai datorā, bet tieši Shortcut lietotnē, kas lejupielādēta jau vairāk nekā 70 000 reižu. Tāpat strauji aug satura patēriņš uz lielajiem ekrāniem, ko nodrošina lietotnes Apple TV, Android TV TM iekārtām un drīzumā arī Samsung Tizen Smart TV iekārtai, kas šobrīd darbojas pilota versijā,» informē Lattelecom (Shortcut izstrādātājs) Biznesa attīstības direktore Inga AlikaStroda.

Katram savs

Platformas saturu veido trīs galvenie bloki - Shortcut Films, Shortcut Premiere un Shortcut.

Shortcut Films iecienījuši cilvēki, kam nepieciešama satura dažādība - seriāli, šovi, filmas. Shortcut Films ir ļoti pieprasīta izvēlne tieši seriālu cienītājiem, kuriem patīk skatīties vairākas sērijas vai pat visu seriāla sezonu pēc kārtas, un kuriem ir būtiski redzēt jaunus un aktuālus seriālus. Shortcut Films ir īpaši iecienījušas arī ģimenes ar bērniem, jo tajā ir pieejams plašs multfilmu un bērnu raidījumu piedāvājums. Tāpat sev piemērotu saturu atradīs tie skatītāji, kuri interesējas par latviešu veidotajām filmām. Kvalitatīvo un plašo saturu var abonēt ikviens par nieka 6 eiro mēnesī.

Shortcut Premiere piedāvā jaunākās filmas tikko no kinoteātriem, ļaujot norēķināties par katru konkrēto izvēlēto filmu atsevišķi. Shortcut Premiere būs piemērots tiem, kas vēlas draugu vai ģimenes lokā skatīties jaunākās filmas, bet nevēlas vai nav paguvuši tās noskatīties kino. Samaksājot līdz 3,60 eiro, visa ģimene filmu var skatīties 48 stundas.

Savukārt Shortcut TV ar vairāk nekā 50 kanālu piedāvājumu būs īstā izvēle tiem, kuriem ir būtiski sekot līdzi aktuālajām sporta vai citu pasākumu tiešraidēm, kuri nav tradicionālās televīzijas pakalpojuma skatītāji un kurus interesē televīziju paņemt līdzi kabatā.

Binge watching fenomens

Shortcut lietotāji visvairāk skatās jaunākos seriālus, filmas un sporta tiešraides. «Prognozes liecina, ka tieši seriāli iekaros lielāku popularitāti, jo to skaits pieaug katru gadu. ASV 2016. gadā vien tika producēti par 70% vairāk seriālu nekā 2011. gadā. To skaits pieaug arī Eiropā. Par seriālu pieaugošo popularitāti liecina arī tas, ka TV satura veidošanā arvien biežāk debitē slaveni Holivudas kinorežisori un filmu zvaigznes. Piemēram, populārais filmu aktieris Džūda Lovs oskarotā režisora Paolo Sorentīno vadībā šobrīd filmējas vienā no Top pasaules seriāliem Jaunais Pāvests,» piebilst I. AlikaStroda.

Turklāt jāpiemin kāda vispasaules tendence - arvien populārāka kļūst tā dēvētā binge watching jeb seriālu skatīšanās maratona formā, kas nozīmē, ka seriāls nosacīti pārvēršas ļoti garā filmā. Divas, trīs, četras sērijas pēc kārtas, vai pat visa sezona - tādas platformas kā Shortcut ļauj patiesi aizrauties un iepazīt iemīļotos varoņus daudz ātrāk.

Maksas video platformām ir vieta tirgū, jo Latvijā līdzīgi kā citviet pasaulē ir daļa cilvēku, kas tradicionālo televīziju neskatās, tomēr viņus interesē pieeja kvalitatīvam saturam un sabiedrībā aktuālu notikumu tiešraidēm. «2016. gadu var nodēvēt arī par maksas TV un video lietotņu gadu Latvijā. Paredzams, ka, palielinoties satura klāstam, 2017. gadā šādu platformu izmantošana pieaugs īpaši strauji,» stāsta I. AlikaStroda.

***

UZZIŅAI

Kā sākt lietot platformu Shortcut - soli pa solim

Jebkuram filmu un seriālu cienītājam

1. Ieej mājaslapā www.shortcut.lv

2. Noklikšķi uz pogas Skatieties 30 dienas par brīvu

3. Izveido savu profilu reģistrējoties vai autorizējies, ja esi jau Lattelecom klients

4.Izvēlies sev vēlamo pakalpojumu: Shortcut Films+TV, Shortcut Films vai Shortcut TV

5.Reģistrē savu maksājumu karti. Pirmās 30 dienas ir bez maksas, un par tām samaksa netiek ieturēta. Atteikties no turpmākās aplikācijas izmantošanas iespējams jebkurā brīdī šinī pašā mājaslapā.

*

Lattelecom Interaktīvās TV klientiem

1.Interaktīvās TV vidē aizej uz Galveno izvēlni (Menu poga uz pults)

2. Izvēlies Shortcut un konkrēto pakalpojumu - Shortcut Films vai Shortcut Premiere

3. Izvēlies filmu, nospiežot OK pogu

4.Ekrānā atvērsies Darbību izvēlne, izvēlies Abonēt

5.Papildu apstiprināšanas lodziņā ievadiet PIN kodu, kas katram klientam tiek piešķirts pakalpojuma ierīkošanas brīdī. Ja kods ir aizmirsies, to var aplūkot savā profilā www.manslattelecom.lv vai atgūt, zvanot klientu apkalpošanas tālrunim 177.

6.Maksa par pakalpojumu tiks iekļauta ikmēneša rēķinā



Svarīgākais