Dzelzceļnieku tikšanās

Darba grupas dokumentus parakstīja Latvijas dzelzceļa prezidents Edvīns Bērziņš un Krievijas dzelzceļa viceprezidents Pāvels Ivanovs © Publicitātes foto: Maris OZOLS

Šogad 2. augustā Rīgā pirmo reizi pēc četru gadu pārtraukuma tikās valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) un Krievijas uzņēmuma Rossijskije žeļeznije dorogi (Krievijas dzelzceļš) darba grupa.

Viesu delegāciju vadīja Krievijas dzelzceļa viceprezidenta Pāvels Ivanovs, bet Latvijas pusi pārstāvēja LDz prezidents Edvīns Bērziņš un viceprezidents Ēriks Šmuksts. Tikšanos rotāja arī tas, ka tā notika tieši pirms Dzelzceļnieku dienas. Pēc Krievijas tradīcijas šī diena ir augusta pirmā svētdiena, kas šogad iekrita 6. datumā, bet Latvijas dzelzceļnieki atceras Latvijas valsts dzelzceļa uzņēmuma dibināšanu 1919. gada 5. augustā. Lūkojoties uz priekšu, drīz pēc dzelzceļnieku tikšanās jānotiek Latvijas un Krievijas starpvaldību komisijas sēdei.

«Sadarbība ar Krievijas dzelzceļu un Krieviju kā mūsu lielāko partneri kravu pārvadājumu jomā Latvijas dzelzceļam vienmēr ir bijusi ļoti nozīmīga. Tāpēc īpaši novērtējam, ka Krievijas dzelzceļš atsaucās mūsu aicinājumam tikties un pārrunāt sadarbību tieši tagad, kad vērojams kravu apjoma samazinājums. Tāpat ceram, ka tikšanās palīdzēs arī abu valstu starpvaldību komisijai, kura izskatīs šos un citus turpmākās sadarbības jautājumus,» norāda LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Krievijas dzelzceļa viceprezidents Pāvels Ivanovs izteicās šādi: «Kopš 2008. gada, kad tika izveidota šī darba grupa, esam gājuši tālu ceļu. Mūsu sadarbībā ir ļoti daudz saskarsmes punktu, kuros mēs varētu pilnveidot un attīstīt sadarbību mūsu kopējo mērķu labā. Esam gandarīti gan par lielisko darba grupas darba organizēšanu, gan kopīgi paveiktā darba saturu.»

Darba grupā panākta vienošanās turpināt savstarpējo sadarbību, lai palielinātu Eirāzijas valstu, tostarp Indijas un Ķīnas, kravu pārvadājumu apjomus transporta koridora Ziemeļi-Dienvidi ietvaros, izmantojot LDz un Krievijas dzelzceļa infrastruktūru. Panākta arī vienošanās par kravas vagonu savstarpēju efektīvāku izmantošanu iekraušanas un norēķinu procedūrās. Puses vienojās turpināt aktīvi sadarboties pasažieru skaita palielināšanā dzelzceļa pārvadājumos starp abām valstīm. Krievija ir izcelsmes valsts lielākajai kravu daļai, kas pārvadāta pa LDz infrastruktūru. 2016. gadā no pārvadātiem 47,8 miljoniem tonnu 79,2% bija Krievijas izcelsmes kravas.

Pa dzelzceļu Latvijā šā gada pirmajā pusē pārvadāti 24,4 miljoni tonnu kravu, kas atbilst pieaugumam par 1,2%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2016. gadā. Šis gads sākās ar kravu apjoma pieaugumu par 8% attiecībā pret pagājušā gada 1. ceturksni, tāpēc gada vidus rādītājs neliecina par augšupejošu tendenci kravu apritē. Situācija ir atšķirīga dažādos kravu veidos, no kuriem ar pieaugumu izceļas konteinerkravas. Latvija un Krievija meklē kopīgas iespējas arī starpvalstu dzelzceļa pasažieru skaita palielināšanai.



Svarīgākais