Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) mēneša laikā ir saņēmis vairākas patērētāju sūdzības par satelīttelevīzijas Viasat sniegtajiem pakalpojumiem. Skatītāji sūdzas par to, ka skandināvu uzņēmums nenodrošina solīto TV kanālu uztveršanu, un par dīvainiem līgumu pārtraukšanas iemesliem.
Viasat vienpusēji pārtraucis vairāku kanālu retranslēšanu, tāpēc daļa skatītāju nolēmuši atteikties no līgumsaistībam, taču tam nepiekrīt uzņēmums.
"PTAC informē, ka saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 23. panta trešo daļu, ja līguma darbības laikā tiek mainīti līguma noteikumi (tajā skaitā mainīts pakalpojuma sastāvs), patērētājam, ja viņu neapmierina šādas izmaiņas, ir tiesības vienpusēji izbeigt noslēgto līgumu, nemaksājot līgumsodu. Savukārt Viasat pienākums konkrētajā situācijā bija informēt abonentus par līguma nosacījumu grozījumiem un tiesībām izbeigt līgumu bez līgumsoda piemērošanas ne vēlāk kā vienu mēnesi pirms līguma nosacījumu grozījumu spēkā stāšanās dienas. Ņemot vērā to, ka Viasat klienti netika informēti par iespēju izbeigt noslēgto līgumu bez līgumsoda piemērošanas, jo Viasat līguma ar patērētājiem noteikumu 6.3. apakšpunkts nosaka, ka konkrētajā situācijā patērētājam nav iespējams vienpusēji izbeigt līgumu bez līgumsoda piemērošanas, PTAC uzskata, ka patērētāji iepriekš minētās tiesības var izmantot mēneša laikā no informācijas iegūšanas brīža par šīm tiesībām, bet ne vēlāk kā līdz brīdim, kad atslēgtās televīzijas programmas tiek atjaunotas," skaidro PTAC informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde.
Tomēr PTAC vērš uzmanību, ka terminētā līguma laušanas gadījumā Viasat ir tiesīga prasīt atlikušās naudas summas atmaksu par subsidēto ierīci – satelīta iekārtu.
PTAC satelīta TV skatītājiem, kuri nolēmuši atteikties no turpmākas pakalpojuma saņemšanas, atgādina: Viasat par līguma izbeigšanu noteikti ir jāinformē rakstveidā, kā arī jāatgriež karte – ierīce, kas komplektā ar atbilstošu satelīta uztvērēju veido kodēšanas moduli un ļauj skatīties (uztvert) kodētus televīzijas kanālus un saņemt pārraides pakalpojumu. PTAC atteikumu iesaka nosūtīt ierakstītas vēstules veidā ar paziņojumu no pasta, lai klientiem būtu apliecinājums, ka uzņēmums līguma laušanas vēstuli ir saņēmis.
Neatkarīgā jau rakstīja, ka PTAC ir uzsācis Viasat komercprakses izvērtēšanu saistībā ar negodīgu komercpraksi, arī par to, ka patērētājiem laikus nepaziņo par izmaiņām programmu paketē.