Nebeidzamo ceļu remontu un Latviju aplaimojušās globālās sasilšanas dēļ arvien vairāk ļaužu pārsēžas uz diviem riteņiem. Ar velosipēdu īsākās distancēs, mopēdu pa pilsētu, bet motociklu – ja negribi sevi ierobežot.Visi ceļi vaļā. Par to arī stāsta konkurss Gada motocikls 2018.
Jau piekto sezonu konkurss pulcē Latvijas labākos dīlerus (slinkie un skopie tup savos tukšajos veikalos, brīnoties, kāpēc viņu piedāvājums nevienu neinteresē). Un labākie dīleri piedāvā savā skatījumā sezonas labākos un interesantākos motociklu modeļus. Kuri no tiem ir Latvijas apstākļiem piemērotākie, noskaidro kompetenta žūrija, kuras sastāvā ir profesionāli motobraucēji, klubu pārstāvji un žurnālisti. Visi ikdienā pārvietojas ar motociklu, Neatkarīgās pārstāvi ieskaitot. Visi ir vīrieši. Tas nav īsti pareizi, jo arvien lielākā skaitā motocikla vadīšanas tiesības kārto sievietes, taču ideju par kādas daiļā dzimuma pārstāves iesaisti žūrijā nācās atlikt uz citu gadu, jo motokompetento paziņu lokā visas ir gaidībās, kas gan noteikti ir ne mazāk labi kā braukt ar motociklu. Toties konkursa testa dienā viesa statusā uz pavizināšanu ieradās daiļā aktrise Ieva Florence un konkursa tēvam Arnim Blodonam deva cerību, ka nākamgad būs klāt ar visām tiesībām.
Bet nu par konkursa galvenajām zvaigznēm - motocikliem. Šogad piedāvājums ir īpaši daudzveidīgs un, kā atzina galvenais žūrijas atbildīgais vērtēšanas jautājumos Oskars Irbītis, salīdzinājumā ar iepriekšējo sezonu visi modeļi ir kļuvuši labāki. Pat franču Mash, kura galvenais arguments Latvijas tirgum ir pieejamība cenas ziņā, ieguvis patīkamāku gaitu. Lai arī stilistiski pilnīgi atšķirīgs, gaitas un snieguma ziņā tas sasaucas ar Royal Enfield. Zīmolu, kas piedāvā teju kara laika modeļus. Absolūtā klasika.
Ar klasiskām vērtībām un Cafe Racier vienkāršību rotaļājas vairāki zīmoli, bet murrājošās skaņas dēļ īpaši izceļams itāļu Dukati Scrambler. Un ceļ tas patiešām brīnišķīgi.
Par vēl vienu konkursa jaunpienācēju īpašs prieks - britu Triumph, kura galvenais trumpis ir trīs cilindri. Latvijā šo motociklu nav daudz, jo līdz šim arī nebija normāla dīlera. Motociklus it kā tirgoja, bet nogrūsti tie bija kaut kādā patrepē. Detaļas arī dabūt nevarēja. Tagad šo zīmolu sāk izplatīt SIA SDK, kas tirgo arī CanAm triciklus. Lai veicas, jo mocis tiešām ir tā vērts, sevišķi jaunais Tiger. Lielo motociklu galā šosezon vēl vairāki jaunumi. Amerikāņi iemācījuši savam mārketinga meistardarbam Harley Davidson arī braukt. Konkursam pieteikts motocikls Fat Boy. Resnais puisēns gana labi bremzē, ir viegli vadāms, tomēr saglabājis savu raksturu. Katra kustība ir vesels notikums.
Kruīza motociklu segmentā hondas Gold Wing klasikai konkurentos pieteicies BMW Grand America, kas, neraugoties uz prāvajiem izmēriem, ir vadāms tikpat viegli un pēc līkuma pats uzceļas vertikāli kā tāds pludiņš.
Smieklīga nianse, kas attiecas uz teju visiem dārgā gala močiem, - tiem nav atslēgas. Čipa klucītis kabatā, sēdies un brauc. Un šo moderno sistēmu ļoti iecienījuši zagļi. Ir smieklīgi noraudzīties, kā kaimiņš pie mājas noparko savu Bentley automašīnu par ceturtdaļmiljonu eiro un stutē tam priekšā bleķa trīsstūri ar slēdzeni. Arī dārgam mocim vajadzīgs kaut kāds saslēdzamais verķis, jo ražotāji no tāda ģeniāla izgudrojuma kā mehāniska atslēga nezin kādēļ atsakās.
Bet vispār jau motociklam nav obligāti jābūt pilnīgi jaunam vai ļoti dārgam. Tam jābūt labi koptam un ikdienā lietotam. Lai ielās būtu mazāk sastrēgumu, tīrāks gaiss un visiem labāks garastāvoklis. Savukārt konkurss Gada motocikls lai kalpo iedvesmai. Rezultāti tiks izziņoti augustā.