Valsts robežsardze atvainojas Lidostas "Rīga" pasažieriem; kas noticis?

© Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

Šodien, 16. oktobrī Lidostas “Rīga” robežkontroles punktā konstatēti informācijas sistēmu darbības traucējumi, kuru dēļ pasažieriem ilgāk nekā ierasts nācās gaidīt rindā uz robežpārbaudi.

Valsts robežsardze un Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs kompleksi iesaistīja nepieciešamos resursus un nodrošināja visus iespējamos pasākumus, lai novērstu tehnisko problēmu iemeslus un atrisinātu radušos situāciju. Jāatzīmē, ka pasažieriem uz tuvākajiem avioreisiem robežpārbaude tika veikta ārpus kārtas.

Valsts robežsardze atvainojas lidostas “Rīga” pasažieriem par sagādātajām neērtībām.

Kā jau ziņots, 2017. gada 7.aprīlī stājās spēkā grozījumi Šengenas Robežu kodeksā, saskaņā ar kuriem Valsts robežsardzei ir pienākums veikt visu ārējo robežu šķērsojošo personu (t.sk. Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomiskās zonas un Šveices Konfederācijas valstspiederīgajiem) sistemātiskas pārbaudes Eiropas Savienības un nacionālajās informācijas sistēmās. Šādu pārbaužu mērķis ir palielināt drošību Šengenas telpā un identificēt personas, kuras iespējams varētu radīt draudus valsts drošībai, sabiedriskajai drošībai un veselībai.

Valsts robežsardze dara visu iespējamo, lai robežpārbaudes tiktu veiktas maksimāli īsākos termiņos un ārējo robežu šķērsojošām personām sagādātu pēc iespējas mazākas neērtības.

Savukārt, lai izvairītos no nepatīkamām situācijām, kad tiek nokavēts avioreiss, Valsts robežsardze aicina avio pasažierus savlaicīgi, vismaz stundu pirms lidojuma ierasties uz robežpārbaudi.

Latvijā

Medijpratības uzlabošanai Latvijā nepieciešams sistemātiski un mērķtiecīgi ieguldīt gan izglītībā, gan sabiedrības informēšanā, gan arī atbalstot kvalitatīvus medijus, aģentūrai LETA norādīja Kultūras ministrijā.