Ceļu satiksmes noteikumos tiks veiktas izmaiņas, kas galvaspilsētas biezajā satiksmē ievērojami atvieglos pārvietošanos mopēdiem un motocikliem. Gaidāmi arī jauninājumi, kas visu transporta veidu vadītājiem vienkāršos administratīvās prasības – nebūs tik daudz dokumentu jāstaipa līdzi.
Šobrīd ikviena mehanizēta satiksmes dalībnieka makā līdzās neskaitāmām banku un lojalitātes kartēm ir arī vismaz divi dažādi dokumenti, bet parasti visi trīs: transportlīdzekļa tehniskā pase, vadītāja apliecība un personas apliecība. Saeimu ir sasniedzis racionalizācijas ierosinājums iztikt ar vienu dokumentu, jo ceļu policijai ir pilna pieeja transportlīdzekļu un vadītāju reģistram. Tas nozīmē, ka viņiem pietiks ar uzrādītām šofera tiesībām vai personas apliecību, lai noskaidrotu, kas jūs tāds esat un ko esat pelnījis. Protams, šī norma būs spēkā tikai Latvijas teritorijā.
Vēl citi iecerēti grozījumi atvieglos darbu spēka struktūrām. Turpmāk vadīt speciālo militāro tehniku būs tiesīgs arī profesionālā dienesta karavīrs vai zemessargs ar B kategorijas transportlīdzekļu apliecību. Šobrīd spēkā esošais regulējums paredz, ka armijas tehnikai vajadzīgas traktortiesības, kaut gan liela daļa braucamo ir tuvāka civilajiem braucamajiem, nevis traktoriem. Turklāt armijā ir sava kārtība, kā karavīri apgūst speciālā transporta vadīšanu.
Sākotnēji Satiksmes likums Saeimā atvērts, pamatojoties uz robežsardzes vajadzībām. Lai veiktu īslaicīgus imigrācijas kontroles pasākumus ārpus robežpārejas punktiem, robežsargiem nepieciešamas pilnvaras regulēt ceļu satiksmi, proti, uzstādīt un noņemt satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus. Izlikt ātruma ierobežojumus, konusus, barjeras, par to attiecīgi informējot ceļu pārvaldītāju. Un tāpat robežsargiem vajadzīgas tiesības veikt reibuma pārbaudi. Ja mašīnā sēž nevis kontrabandists, bet dzērājs, nelaidīs taču viņu projām.
Vispatīkamākos jaunumus Saeima gatavo divu riteņu motorizētā transporta lietotājiem. Likumprojekts Ministru kabinetam uzdod grozīt nepieciešamos noteikumus, paredzot, ka mopēdi un motocikli drīkst pārvietoties sabiedriskā transporta joslā. Valsts tiesu ekspertīžu biroja vecākais tiesu eksperts Oskars Irbītis komisijas sēdē politiķus informēja, ka tas varētu samazināt ceļu satiksmes negadījumos ievainoto motociklistu skaitu par desmit līdz piecpadsmit procentiem. Savukārt Arnis Blodons motobraucēju vārdā skaidroja, ka faktiski šādi tiktu legalizēta jau esošā situācija, jo realitātē jau pašlaik liela daļa motociklu un mopēdu labprāt lieto sabiedriskā transporta joslu. Netieši ieguvēji no tā ir arī autovadītāji, jo koplietošanas joslas tādējādi kļūst vismaz nedaudz brīvākas. Pašlaik likumprojekts Saeimā tiek gatavots otrajam lasījumam, paredzot, ka Ministru kabinetam grozījumi Ceļu satiksmes un citos saistītos noteikumos jāveic ne vēlāk kā līdz 1. augustam.