Kā savienot 1435 mm un 1520 mm sliežu ceļus

© f64

Sākta gatavošanās nākamgad Rīgā paredzētai pasaules līmeņa konferencei par kravu pārvadājumiem un loģistiku.

Rīgā notikušajā Starptautiskās dzelzceļu savienības (UIC, no organizācijas dibināšanas 1922. gada mantojot abreviatūru franču valodas vārdiem Union Internationale des Chemins de fer) vadības komitejas biedru tikšanās laikā UIC ģenerāldirektors Žans Pjērs Lubinū (attēlā) un Latvijas valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš kopīgi paziņoja, ka nākamā UIC rīkotā globālā konference par kravu pārvadājumiem un loģistiku 2020. gada otrajā pusē notiks Rīgā, Latvijā. Pasākuma dalībnieki pārrunās ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem saistītos izaicinājumus globālajā pārvadājumu ķēdē.

«Mēs esam patiesi pagodināti, ka šāda mēroga konferences organizēšana, kurā pulcēsies nozares eksperti no visas pasaules, tiek uzticēta tieši mums,» teica E. Bērziņš. «Transporta nozare, īpaši dzelzceļš, tuvākajā nākotnē sastapsies ar jauniem izaicinājumiem, ko iespējams pārvarēt, tikai apvienojot spēkus ar visām iesaistītajām un ieinteresētajām pusēm. Dzelzceļa kravu pārvadājumiem nav robežu - kravas ir jāved, neskatoties uz atšķirīgiem sliežu platumiem un sistēmām. LDz konkurētspēju globālajā tirgū būtiski ietekmē arī LDz komandas spēja efektīvi izmantot mūsu atrašanos austrumu-rietumu un ziemeļu-dienvidu tranzīta koridoru un 1435 mm un 1520 mm sliežu ceļu krustpunktā. Mūsu kopīgais mērķis ir padarīt dzelzceļa kravu pārvadājumus konkurētspējīgākus, un to iespējams sasniegt, paaugstinot multimodalitāti, ilgtspējīgu un līdzsvarotu sadarbību. Tādēļ mums nepieciešama kopīga nākotnes perspektīva, un šī konference būs lieliska platforma tās izveidei,» viņš turpināja.

«LDz jau ir izveidojusies laba un profesionāla sadarbība ar UIC, un mēs augstu novērtējam uzņēmuma līdzdalību UIC platformā, tostarp sadarbībā ar mums organizējot dažādus pasākumus un konferences,» atzina Ž. P. Lubinū. «Tādēļ esam pārliecināti, ka konference, kas notiks Rīgā 2020. gadā, būs ļoti vērtīga gan no organizatoriskā viedokļa, gan nākotnes biznesa kontekstā. Turklāt tā ir daļa no UIC pieejas padarīt dzelzceļu par ilgtspējīgas starptautiskās savienotās un integrētās mobilitātes ķēdes [Sustainable Integrated Connected International Chain of Mobility jeb SICICOM] mugurkaulu. Šajā konferencē turpinās jautājumu apspriešanu, kas aizsākās iepriekšējos pasākumos par kravu pārvadājumiem, piemēram - starpkontinentu koridora attīstība viedās tehnoloģijas uzticamības un produktivitātes uzlabošanai, savienojamības un mezglu attīstība. Tā arī būs vienreizēja iespēja iesaistīties diskusijās par biznesa izaicinājumiem kravu pārvadājumu pozicionējumam globālajā mobilitātes ķēdē.»

Kopš 2017. gada decembra LDz prezidents Edvīns Bērziņš ir UIC Vadības komitejas loceklis, savukārt kopš 2018. gada decembra ir šīs organizācijas Eiropas reģiona pirmais viceprezidents.

Latvijā

Solidaritātes iemaksu likums būtu pozitīvi vērtējams no vietējo augošo banku viedokļa, jo saasinās konkurenci ar lielajām bankām par atsevišķiem kreditēšanas darījumiem, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Signet Bank" valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons.

Svarīgākais