Uz Latvijas ceļiem sākts masveida bedru remonts; kas jāzina autovadītājiem?

© Kaspars Krafts/F64

Šobrīd VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" uz asfaltētajiem valsts galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem autoceļiem ar lielāku satiksmes intensitāti veic bedru masveida remontu.

Remontdarbi tiek veikti autoceļu lietotāju drošībai, nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus un pagarinātu autoceļa kalpošanas laiku.

Līdz ar to aicina autovadītājus un īpaši motociklu vadītājus būt uzmanīgiem un ievērot izvietotās brīdinājuma un ātruma ierobežojuma ceļa zīmes remontdarbu vietās.

Lai ceļu lietotāji savlaicīgi varētu plānot savus maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem, bedru remontdarbu vietām tiešsaistes režīmā var sekot līdzi aplikācijā Waze.

Bedru masveida remonta darbi uz asfalta seguma autoceļiem tiek uzsākti, kad ir iestājušies bedru labošanas tehnoloģijām atbilstoši laika apstākļi. Bedru remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši autoceļu uzturēšanas klasēm - A, B, C, D. Uzturēšanas klases tiek noteiktas, ņemot vērā autoceļu klasifikāciju (valsts galvenie ceļi, reģionālie un vietējie autoceļi), transporta līdzekļu satiksmes intensitāti un sociālekonomisko nozīmi. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem bedru remonts uz A uzturēšanas klases autoceļiem jāveic līdz 1.jūnijam, uz B uzturēšanas klases autoceļiem līdz 15.jūnijam, uz C un D uzturēšanas klases autoceļiem līdz 1.jūlijam. Bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā.

Lai ceļu lietotāji neapdraudētu viens otru un darbiniekus, kuri strādā ceļa remontdarbu posmos, tiek noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi. Veicot bedru aizpildīšanu, uz autoceļa tiek izvietotas ātruma ierobežojuma un brīdinājuma zīmes. Remontdarbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu, attiecīgi 70 km/h un 50 km/h.

LAU aicina autovadītājus ievērot ātruma ierobežojumus un remontdarbu posmos braukt īpaši piesardzīgi. Lai autoceļu uzturētāja tehnika būtu autovadītājiem labāk pamanāma, ceļa remontdarbu posmi tiek aprīkoti atbilstoši normatīviem, piemēram, izmantojot gaismas elementus, mirgojošās bultas un pārvietojamos ceļa zīmju vairogus, tomēr joprojām ir gadījumi, kad autobraucēji neievēro brīdinājuma un ātruma ierobežojošās zīmes.

Plānots, ka bedru remontu veiks vairāk nekā 340 darbinieku jeb 75 remontbrigādes.

Latvijā

Kopējais valsts parāds jau tagad ir lielāks par Latvijas gada budžetu, bet, lai finansētu visus nākamajā gadā ieplānoties tēriņus, tas pieaugs vēl par aptuveni pusotru miljardu eiro, vēsta LTV raidījums “de facto”. Parāda apmērs gan nebūtu nekas ārkārtējs, īpaši salīdzinoties ar citām valstīm. Taču pesimistiskās ekonomikas prognozes, lielais budžeta deficīts un kredītreitingu aģentūru lielāka skepse par Latvijas situāciju uz parāda audzēšanu liek raudzīties ar lielāku piesardzību.