Lai ieviestu vidējā ātruma kontroli uz autoceļiem, plāno piešķirt 700 000 eiro

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirs 700 000 eiro, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Lēmums par naudas novirzīšanu mērķim pieņemts 25.februāra Ceļu satiksmes drošības padomē, kad par projekta ieviesēju nozīmēts LVC.

Kompānijā skaidroja, ka līdzekļi risinājuma ieviešanai tiks iegūti no obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) maksājumiem. Tiek prognozēts, ka par šiem līdzekļiem būs iespējams ieviest šādu kontroli līdz desmit posmos, taču tas lielā mērā būs atkarīgs no iepirkumu rezultātiem.

Tāpat no iepirkuma rezultātiem atkarīgs arī visa projekta realizēšana tiks paspēta šajā gadā, vai tā būs jāturpina arī 2022.gadā. Par to, kur tieši atradīsies šīs desmit vietas, vēl tiks lemts, balstoties uz metodiku, kura patlaban tiek izstrādāta.

Jau ziņots, ka Ceļu satiksmes drošības padome, balstoties uz iepriekšējos gados veiktā darba rezultātu analīzi, lēma atbalstīt vidējā ātruma kontroles ieviešanu kā vienu no galvenajām 2021.gada aktivitātēm.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) sēdē norādīja, ka citu valstu, kā arī Latvijas prakse liecina, ka sistemātiski veikta ātruma kontrole ievērojami samazina ceļu satiksmes negadījumu skaitu un seku smagumu. "Šo ņemot vērā, plānojam sākt izvietot uz Latvijas ceļiem vidējā ātruma kontroles mērierīces, kas kopīgi ar stacionārajiem radariem nodrošinās arvien plašāku kontroles klātbūtni ceļu satiksmē," skaidroja ministrs.

Vidēja ātruma kontroles sistēma uz autoceļiem darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu, pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma, transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts, ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā, un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.

Latvijā

Jautājums par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likuma normu, kas paredz, ka OCTA polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku ir jāvērtē un nepieciešamības gadījumā jārod risinājumi.

Svarīgākais