"Liepājas autobusu parka" šoferi ļoti bieži un daudzi slimojot

© Kaspars Krafts/f64

"Liepājas autobusu parks" (LAP) ir saskāries ar neraksturīgi augstu autobusu vadītāju saslimšanu - dažādās struktūrvienībās līdz pat 30% no tajās nodarbināto autobusu vadītāju skaita, aģentūrai LETA pavēstīja LAP pārstāvji.

Šāds saslimušo autobusu vadītāju skaits ievērojami pārsniedz normu, kas aptuveni ir 7-10% robežās. Šobrīd ar iekšējo resursu reorganizāciju nav iespējams izpildīt visus reisu, norāda kompānijas pārstāvji.

LAP pārstāve Linda Vīksne-Irbīte aģentūrai LETA apstiprināja, ka LAP ir saņēmis pieprasījumu no Autotransporta direkcijas (ATD) ar prasību iesniegt rīcības plānu, un kompānija šodienas laikā sniegs atbildi. Plašākus komentārus LAP varēs sniegt tikai pēc plāna iesniegšanas ATD.

Savukārt LAP valdes priekšsēdētāja Anna Valtere norāda, ka LAP ir gandarīts par ATD gatavību iesaistīties pārvadājumu nozares jautājumu konstruktīvā risināšanā, pieprasot rīcības plānu no LAP, vienlaikus viņa uzsvēra, ka LAP jau kopš šī gada 9.augusta vairākkārtīgi ir iesniedzis priekšlikums situācijas risināšanai, taču direkcija izvairījusies no tikšanās un pārrunām.

Valtere arī atzīmē, ka patlaban "ar nepārdomāto pieeju ilgtermiņa un pagaidu līgumu slēgšanā reģionāliem pārvadājumiem ATD ir panākusi situāciju, kas kropļo pasažieru pārvadājumu tirgu", piebilstot, ka ir daži pārvadātāji, kam nākas sniegt pakalpojumu ilgtermiņā par tirgus situācijai absolūti neatbilstīgu cenu, kas ignorē inflāciju, degvielas cenas un algu paaugstināšanos.

Atšķirībā no Igaunijas, kur pakalpojumu cenu indeksācija tiek veikta četras reizes gadā, Latvijā tā tiek veikta reizi četros gados, vienlaikus pagaidu līgumiem ATD šobrīd piekrīt ar paaugstinātām likmēm, tādējādi radot nevienlīdzīgus apstākļus tirgū, uzsver Valtere.

Kompānijas valdes priekšsēdētāja norāda, ka LAP šogad izpildījis 99,86% reisu. Runāt par rīcības plāniem, klaji ignorējot nozares problēmas, par kuru risināšanu atbildīga ATD, pēc viņas domām, ir nepieņemami.

LAP aicina ATD risināt nozarei kritiskos jautājumus kopā ar nozares spēlētājiem un izvairīties veltīt visu uzmanību īslaicīgiem izaicinājumiem, kurus LAP gadījumā, pārvadātājs vienmēr ir novērsis un novērš arī šobrīd, sacīja Valtere.

Latvijā

Kaitējums zemūdens interneta savienojumiem starp Vāciju un Somiju un starp Lietuvu un Zviedriju ir samazinājis datu pārraides ātrumu un izraisījis virkni starptautisku aizdomu. Tomēr līdz šim nav izšķirošas reakcijas uz šo notikumu. Šis nav pirmais gadījums, kad Baltijas jūrā tiek bojāta zemūdens infrastruktūra. Radušās pamatotas aizdomas par Krievijas iesaisti, ziņo Polijas medijs "wnp.pl".

Svarīgākais