Iedzīvotājus ceļu satiksmē visvairāk kaitina pagrieziena signāla nerādīšana un lēna braukšana

© Publicitātes foto

Latvijas iedzīvotājus, piedaloties ceļu satiksmē, visvairāk tracina tas, ka citi vadītāji nerāda pagrieziena signālu, pārvietojas lēni un neatbilstoši atļautajam braukšanas ātrumam, kā arī veic pēkšņu un strauju bremzēšanu, noskaidrots apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma "Balcia" veiktajā aptaujā.

Pagrieziena signāla nerādīšanu par kaitinošāko uzvedību ceļu satiksmē uzskata vairāk nekā puse jeb 54 % iedzīvotāju. Īpaši tas tracina Rīgas iedzīvotājus (61 %), kam ikdienā nereti nākas pārvietoties intensīvas satiksmes apstākļos, kur pagrieziena nerādīšana var radīt avārijas situācijas.

Tāpat kaitinošāko darbību vidū 48 % iedzīvotāju ierindojuši atļautajam ātrumam neatbilstoši lēnu braukšanu, kas biežāk krīt uz nerviem jaunākiem cilvēkiem un vīriešiem, 46 % visvairāk tracina pēkšņa un strauja bremzēšana, 44 % - mobilā telefona izmantošana pie stūres, 43 % - saraustīta un nepārliecinoša braukšana, 33 % luksofora gaismu neievērošana, 28 % - ceļa joslu nekorekta izmantošana un ceturtdaļu jeb 24 % - rāvējslēdzēja principa neievērošana.


”Interesanti, ka aptaujā atklājas atšķirības starp dzimumiem - piemēram, vīriešus vairāk kaitina lēna pārvietošanās, bet sievietes krietni biežāk dusmojas par strauju un pēkšņu bremzēšanu. Savukārt jauniešus vecumā līdz 29 gadiem visvairāk sanikno strauja bremzēšana, bet cilvēkus virs 60 gadiem - mobilā telefona izmantošana pie stūres un pagrieziena nerādīšana. Lai kādas darbības satiksmē tevi kaitinātu, jāatceras, ka ceļš nav vieta uzskatu sadursmēm, citu vadītāju pārmācīšanai un dusmu izlādei. Cienīsim viens otru, lai visi uz ceļa varētu justies drošāk,” aicina "Balcia" viceprezidents Latvijā Reinis Bērzkalns.
Kā saglabāt mieru pie stūres?

Arī pieredzējušākos braucējus mēdz kaitināt citu vadītāju rīcība uz ceļa, taču patiešām labu šoferi raksturo spēja tikt galā ar aizkaitinājumu pie stūres un neizlikt savas negatīvās emocijas satiksmē. Pazīstamais drifta autobraucējs Reinis Ozoliņš stāsta par to, kas viņu visvairāk kaitina un kā viņš saglabā mieru šādās situācijās: “Divas lietas, kas satiksmē mani “uzvelk” visvairāk, ir braukšana pa kreiso joslu uz šosejas tad, ja pārējās joslas ir brīvas, kā arī nepamatoti lēna braukšana, kavējot satiksmi. Lai izvairītos no kaitinošām situācijām, es, pirmkārt, plānoju savu laiku tā, lai izvairītos no iekļūšanas sastrēgumos un braukšanas intensīvas satiksmes apstākļos - tas man lieliski strādā kā preventīvs risinājums.”

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais