Atklāts rekonstruētais ceļa pārvads autoceļā A5 Rīgas apvedceļš

Šodien svinīgi tika atklāts rekonstruētais ceļa pārvads autoceļā A5 Rīgas apvedceļš (Salaspils- Babīte) pār autoceļu A10 Rīga-Ventspils.

Pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Kaspars Gerhards, va/s "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže, SIA "Inženierbūve" valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis un SIA "Tilts" valdes priekšsēdētājs Sergejs Gridņevs, informē VAS "Latvijas Valsts ceļi " Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Daiga Mežapuķe.

Vecais dzelzsbetona rāmja pārvads ar kastveida laiduma konstrukciju bija būvēts pirms 32 gadiem. Veicot pārvada tehniskā stāvokļa un nestspējas izpēti, tika konstatēts, ka pārvadam ir bojāta hidroizolācija un ūdens caursūkšanās dēļ notiek spriegoto kūļu un to enkuru pastiprināta korozija. Kastveida laiduma konstrukcijā bija redzamas plaisas, kā arī konstatētas salīdzinoši lielas ielieces, kas 32 gadu laikā pakāpeniski pieaugušas līdz 209 mm. Pēdējo sešu gadu laikā deformācija pieauga par 2-3 mm gadā. Savukārt, sasprieguma spēks kūļos bija samazinājies par 50 - 60 % no sākotnējā lieluma, kas radīja pašsvara ierosināto piepūļu palielināšanos attiecīgajā šķēlumā, kā arī konstrukcijas nestspējas rezerves samazināšanos. Pamatojoties uz veikto ceļa pārvada tehniskā stāvokļa un nestspējas novērtējumu, tika pieņemts lēmums izstrādāt ceļa pārvada rekonstrukcijas būvprojektu un 2008.gada pavasarī uzsākt rekonstrukcijas būvdarbus.

Gatavojoties būvniecībai, vissarežģītākais darbs bija vecā pārvada demontāža. Virs esošā ceļa vajadzēja noņemt gandrīz simts metrus garu laidumu ar kopsvaru ap 2000 tonnas, pēc iespējas mazāk ietekmējot satiksmi. Tika apspriests variants veikt kontrolētu spridzināšanu, bet galu galā demontāžu nolēma veikt ar spectehniku. Tiltu demontāžu abās būvniecības kārtās paveica mazāk nekā 48 stundās brīvdienu un nakts laikā.

Pārvada būvētāju - SIA "Tilts" vadība uzsver, ka izbūvējot jauno pārvadu, liela uzmanība tika pievērsta, lai pēc iespējas samazinātu kustības ierobežojumus un satiksmes sastrēgumus. "Mūsuprāt tas bija veiksmīgi sasniegts, izmantojot speciālo turu un veidņu sistēmu virs brauktuvēm, kas atļāva atstāt divas joslas kustībai, slēdzot tikai vienu joslu."

Jaunais ceļa pārvads ir veidots kā vanšu sistēmas tilts, kura kopējais garums ir 87 metri. Pārvads ir veidots ar divām atsevišķām brauktuvēm katrā kustības virzienā, to platums 12,75 metri ar viena metra platu metāla konstrukcijas ietvi. Ceļa pārvadā iebūvētie vanti Latvijā tiek izmantoti jau ceturto reizi, jāuzsver, ka šoreiz pirmo reizi ar iepriekš saspriegšanas tehnoloģiju.

Būvprojekta autors ir SIA "Inženierbūve", bet būvdarbus veica SIA "Tilts". Rekonstrukcijas darbi izmaksāja 4,48 miljonus latu.

Svarīgākais