"Škoda" elektrovilcienu likstas turpinās - nav zināms, kad Latvijai piegādās pēdējos sastāvus

© Dmitrijs Suļžics/MN

Sāga ar jaunajiem "Škoda" elektrovilcieniem turpina ievilkties – čehu kompānija kārtējo solījumu nav izpildījusi un «Pasažieru vilciens» nezina, kad piegādās pēdējos sastāvus, ziņo lsm.lv.

No paredzētajiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem uzņēmuma "Pasažieru vilciens" rīcībā ir 29 sastāvi. Nākamo "Škodu" pieņemt varētu mēneša laikā, taču Ukrainas kara dēļ, kas norit jau divarpus gadus, čehu kompānija savlaicīgi nevar piegādāt atlikušos sastāvus, skaidroja "Pasažieru vilciena" pārstāvis Edgars Butāns.

Pirmo elektrovilcienu uz Latviju atveda 2022. gada jūnijā. Pirmos braucienus ar pasažieriem "Škoda" solīja tajā pašā gadā, taču paveica vien pērn decembrī. Kopumā Latvijai visi paredzētie sastāvi izmaksās vairāk nekā 238 miljonus eiro. Tātad katrs vilciens gandrīz par 7,5 miljoniem eiro.

Jau ziņots, ka Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka" noteiktajā termiņā, kas bija šī gada 31.jūlijs, nav paspējis piegādāt trīs jaunos elektrovilcienus, aģentūrai LETA sacīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

PV skaidroja, ka Eiropā ģeopolitiskā situācija joprojām ir nestabila, kā arī Ukrainā turpinās karadarbība, kas joprojām ietekmē globālās piegāžu ķēdes, un šie faktori radījuši izaicinājumus ar atsevišķu vilciena komponenšu piegādi, tādēļ no ražotāja PV vēl nav saņēmis trīs elektrovilcienus.

Uzņēmumā atzīmēja, ka ražotājs veic visus nepieciešamos pasākumus un ir apņēmies izpildīt līgumu pilnā apjomā iespējami īsākā laikā. Tomēr, ņemot vērā nepārvaramos apstākļus, patlaban neesot iespējams pateikt precīzus atlikušo vilcienu piegādes termiņus.

PV sadarbojas ar ražotāju, lai atlikušo elektrovilcienu piegāde un pieņemšana ekspluatācijā notiktu iespējami īsākā laikā esošā līguma ietvaros. PV mērķis ir visu līdz šim pieņemto jauno elektrovilcienu ieviešana ikdienas apritē, koncentrējoties uz pasažieru pārvadājumu precizitāti.

PV arī atzīmēja, ka ar 29 jaunajiem elektrovilcieniem ir pietiekoši, lai pilnībā atteiktos no veco elektrovilcienu izmantošanas. Vienlaikus, lai uzturētu augstu pārvadājumu precizitāti arī gaidāmajā ziemas sezonā un nodrošinātu spēju ātri reaģēt iespējamos dabas stihiju izraisītos krīzes apstākļos, PV 13 no vecajiem elektrovilcieniem paturēs rezervē.

Svarīgākais