Mākslīgais intelekts mācību procesā kļuvis neaizstājams

© pixabay.com

Latvijā gandrīz puse jeb 49% jauniešu mācību uzdevumu veikšanai izmanto mākslīgā intelekta risinājumus, liecina "Samsung" konkursa "Solve for Tomorrow" veiktā aptauja.

Jaunieši visbiežāk mākslīgā intelekta sniegtās iespējas lieto mācību uzdevumu veikšanai, taču 29% to izmanto izklaidei, bet 28% - ikdienas vajadzībām.

Tikmēr 19% jauniešu atzina, ka ir dzirdējuši par mākslīgo intelektu, bet ikdienā neizmanto. Salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, Lietuvā un Igaunijā vairāk jauniešu pagaidām vēl neizmanto mākslīgā intelekta rīkus ikdienā, jo Igaunijā šādu atbildi sniedza 29% respondentu, bet Lietuvā - 24%.

Mākslīgo intelektu mācību uzdevumu veikšanai Igaunijā izmanto 39% jauniešu, bet Lietuvā - 45%, kas ir mazāk nekā Latvijā.

Komentējot, kā jaunieši lieto tehnoloģiju sniegtās iespējas, lai veiktu mācībām nepieciešamos uzdevumus, 39% jauniešu norādīja, ka mākslīgais intelekts palīdz iegūt atbildes uz jautājumiem par noteiktu mācību tēmu, bet 35% jauniešu uzskata, ka mākslīgais intelekts palīdz paplašināt iegūtās zināšanas. Tikmēr 23% atzina, ka tas ļauj vieglāk izpildīt mājasdarbus.

Mākslīgā intelekta izmantošanu par krāpšanos uzskata 31% jauniešu, 17% respondentu nav skaidra viedokļa par šo jautājumu, bet 52% aptaujāto uzskata, ka tā nav uzskatāma par negodīgu rīcību.

Aptaujā noskaidrots, ka vairāk nekā puse jeb 58% respondentu mākslīgo intelektu mācībām lieto vismaz reizi nedēļā un biežāk, tostarp 31% - vienu līdz divas reizes nedēļā, 24% - vismaz trīs reizes nedēļā, bet 3% - katru dienu. Savukārt aptuveni trešdaļa jeb 33% aptaujāto norādīja, ka mākslīgā intelekta iespējas skolā izmanto reti - vienu līdz divas reizes mēnesī.

Lielākā daļa aptaujāto jeb 67% uzskata, ka mākslīgais intelekts viņiem palīdz mācīšanās procesā, bet 27% uzskata, ka mākslīgā intelekta rīki nākotnē varētu aizstāt skolotājus.

Konkursu "Solve for Tomorrow" sociālās iniciatīvas ietvaros rīko SIA "Samsung Electronics Baltics". Konkurss ir globāla iniciatīva, kuru īsteno vairāk nekā 30 valstīs visā pasaulē un veicina skolēnu pašizglītošanos STEM nozarēs (dabaszinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātika), kā arī motivē bērnus un jauniešus risināt sev un apkārtējai sabiedrībai aktuālus jautājumus.

Iniciatīvas partneri Latvijā ir Latvijas Drošāka interneta centrs, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija, Latvijas Informācijas tehnoloģiju klasteris, Rīgas Biznesa skola, "AI Studio", Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, Valsts izglītības satura centrs, Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra, portāls "Labs Of Latvia" un Eiropas Parlamenta birojs Latvijā.

Tiešsaistes aptauju veica SIA "Samsung Electronics Baltics" šī gada augustā sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat". Aptaujā piedalījās 930 skolēni vecumā no 15 līdz 19 gadiem.

Latvijā

Piektdien, 22. novembrī, izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša kopā ar padomnieci Edīti Kanaviņu un Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktora vietnieku izglītības kvalitātes vadības un digitālās transformācijas jomā Edgaru Plētienu reģionālā vizītē apmeklēja Smilteni un tikās ar novada domes vadību, Izglītības pārvaldes pārstāvjiem, Smiltenes vidusskolas un Smiltenes tehnikuma vadību un pedagogiem, kā arī apmeklēja Demokrātijas simpozīju.