Atkārtoti aicina saglabāt dzelzceļa staciju "Rumbula"

© f64.lv, Kaspars Krafts

Ņemot vērā augsto teritorijas attīstības potenciālu nākotnē un lielo loģistikas, tirdzniecības un ražošanas uzņēmumu koncentrāciju, Rīgas vicemērs un Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas metropole" līdzpriekšsēdētājs Edvards Ratnieks (NA/LRA) aicina Satiksmes ministriju pārskatīt nodomu par Rumbulas dzelzceļa stacijas slēgšanu.

Kā aģentūru LETA informēja "Rīgas metropoles" komunikācijas speciāliste Inese Ozoliņa, Ratnieks sanāksmē ar Satiksmes ministriju norādīja, ka ir svarīgi kustību sarakstā saglabāt Rumbulas dzelzceļa staciju, ņemot vērā tās lomu un potenciālu Rīgas mobilitātē, darba devēju un iedzīvotāju lūgumu, kā arī aicināja pielāgot vilcienu kustību sarakstu atbilstoši iedzīvotāju un strādājošo paradumiem.

Viņš rosināja veidot vilcienu kustības grafiku tā, lai vilcieni piestāj pamīšus pieturvietās Dārziņi un Rumbula, tādā veidā samazinot ietekmi uz braucienu laiku pārējiem pasažieriem.

Ratnieks uzskata, ka Rumbulas stacijas izslēgšana no kustības saraksta tiek pamatota ar mazo braucēju skaitu. Bet to var skaidrot ar neatbilstošu reisu sarakstu, jo gan rīta, gan vakara stundās tie nav pielāgoti strādājošo mobilitātei, kas ir galvenā mērķauditorija.

Piemēram, vakarā viens vilciens piestāj plkst. 17.07, bet nākamais - plkst. 19.48. Līdzīgi esot arī ar rīta stundām.

Stacijas tuvumā Ropažu novadā atrodas desmit lieli uzņēmumi, kuri nodarbina vismaz 400 darbinieku. Līdzīgi esot arī Rīgas teritorijas pusē. Savos teritorijas plānojumos gan Rīga, gan Ropaži šo apkaimi iezīmē ar augstu attīstības potenciālu, kas nozīmējot, ka uzņēmumu un iedzīvotāju skaits būs lielāks.

Satiksmes ministrijā šī gada 16. septembrī notika atbildīgo iestāžu sanāksme ar pašvaldībām par vairāku dzelzceļa pieturvietu slēgšanu Latvijā.

Kā aģentūru LETA informēja valsts SIA "Autotransporta direkcija" Sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Heinsberga, Sabiedriskā transporta padomes (STP) sēdē tika skatīts jautājums par pasažieru vilcienu apstāšanās atcelšanu sešās pieturvietās ar nelielu pasažieru plūsmu - "Inčupe", "Rumbula", "Dārziņi", "Kaibala", "Cena" un "Kūdra".

Dati rādot, ka, salīdzinot ar 2017. gadu, apkalpoto pasažieru skaits šajās pieturās ir turpinājis sarukt par 37% līdz 72%

LETA jau ziņoja, ka pērn rudenī Rīgas plānošanas reģions aicināja Satiksmes ministriju saglabāt dzelzceļa stacijas "Rumbula" un "Dārziņi".

Latvijā

Šī Saeima jau divreiz noraidījusi priekšlikumus par iespēju piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā. Novembra vidū Ceļu satiksmes drošības padomē Satiksmes ministrija pauda apņēmību atkārtoti virzīt priekšlikumus, lai panāktu nulles toleranci pret ātruma pārkāpšanu – līdzīgi kā tas ir gan Igaunijā, gan daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kur šobrīd bojāgājušo uz ceļiem ir daudz mazāk nekā Latvijā, ziņo LTV raidījums “de facto”. Saeimas deputāti gan ir gatavi ātri un neminstinoties izlemt, ka uz auto numurzīmēm jābūt ģerbonim, taču tā nenotiek, ja vajadzīgi nepopulāri lēmumi, kas var pasargāt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības.

Svarīgākais